Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ricciardo megkapta az első figyelmeztetést: ennél többet vár tőle a Red Bull

Németh Dániel

Frissítve 13/03/2024 - 19:39 GMT+1

Daniel Ricciardo számára felejthetően indult a 2024-es szezon, Bahreinben a 13. helyen zárt, Szaúd-Arábiában pedig a 16. helyen végzett. Halmut Marko a szokásos jegyzetében már most kritikusan fogalmazott az ausztrál kapcsán, aki hamar nyomás alatt találhatja magát, ha így folytatódik az év. Ricciardo azonban nagyon bízik abban, hogy Ausztrália fordulópontot jelent majd.

Daniel Ricciardo számára nehezen indult a szezon, de bízik a jobb folytatásban - fotó: Giuseppe Cacace

Fotó: AFP

Daniel Ricciardo megkapta az utolsó esélyét, ám egyelőre nem úgy néz ki, hogy jövőre a Red Bull versenyzője lesz.

Az ausztrál versenyző pályafutása évek óta lejtmenetben van. Minden a McLarennél indult, ami papíron remek választásnak tűnt: egy feltörekvőben lévő, történelmi istálló nagy potenciállal, egy olyan versenyző társaként, akit sokan leendő világbajnoknak tartanak. A történet azonban keserves csalódással ért véget, amelyen még az a tény sem tudott kozmetikázni, hogy 2012 óta ő lett az első versenyző, aki a McLaren színeiben futamot nyert.
2022-ben az istálló megköszönte a szolgálatait, hogy helyet csináljon a korszakos tehetségnek tartott Oscar Piastrinak. A fiatal ausztrál – bár elmaradt Norris teljesítményétől – meggyőző újonc szezont produkált, Ricciardo pedig visszatért oda, ahonnan elindult a karrierje. Persze a Red Bullnál kezdetben csak a szimulátorban számítottak rá, Nyck de Vriesvárakozáson aluli teljesítménye azonban megnyitotta az utat az AlphaTauri felé, majd 2024-re is megkapta a bizalmat.
A lehetőséget tulajdonképpen állásinterjúként is kezelhetjük, ami a Red Bull 2025-ös üléséért zajlik. Sergio Pérez teljesítménye nem győzte meg az istálló vezetőit, és egyelőre nyitott kérdés, ki kaparinthatja meg a Max Verstappen melletti helyet. Az ausztrál ott van a jelöltek között, sőt, kimondott célja a Red Bullhoz való visszatérés, ám ehhez kiemelkedő teljesítményre lenne szüksége a 2024-es szezonban.
Yuki Tsunoda ilyen szempontból remek mérce Ricciardo számára, a japánt ugyanis jelenleg nem tartják esélyesnek az előléptetésre. Ahhoz tehát, hogy az ausztrál újra magára ölthesse a Red Bull felszerelését, meggyőzően kellene nyernie a házon belüli csatát az RB-nél. Az első két futam azonban meglehetősen gyászos jövőt vázol fel a nyolcszoros futamgyőztes számára, ugyanis Bahreinben és Szaúd-Arábiában is lassabb volt Tsunodánál.
picture

Yuki Tsunoda a Bahreini Nagydíjon

Fotó: Getty Images

A nyitóhétvégén minimális volt a különbség, az időmérő edzésen 7 ezred döntött a japán javára, majd a versenyen is hasonló tempót futottak. Papíron végül Ricciardo teljesített jobban, ám ebben a csapatutasítás is szerepet játszott: az RB, abban a reményben, hogy a lágyakon autózó ausztrál nagyobb eséllyel előzheti meg az előttük lévőket, megcserélte a két versenyzőt, a futam végén pedig már nem variáltak a sorrenddel.
Szaúd-Arábiában már nagyobb volt az időmérős különbség, Tsunoda ugyanis négy tizedet vert a Ricciardo Q2-es körére, a futamon pedig mindketten a mezőny végén kötöttek ki. Az ausztrálnak volt egy lassú kerékcseréje, ami miatt rengeteg időt bukott, Tsunoda pedig beszorult a többszörösen megbüntetett, majd a mezőny második részét feltartó Kevin Magnussen mögé. Ricciardo a futam vége felé még meg is pördült, ráadásul senkitől sem zavartatva, a saját hibájából.

A végeredményt nem befolyásolta a rontás, de nem is növelte az esélyeit a jövő évi Red Bullos szereplés illetően.

„Yuki és Daniel számára is sok múlik ezen a szezonon” – írta heti jegyzetében Helmut Marko. „Yuki időmérője nagyon jól sikerült, Ricciardónak pedig gyorsan ki kell találnia valamit. Tsunoda legalább a időmérőn jó volt, melynek eredményeként az RB a futam első felében pontszerző helyen volt. Utána viszont egyre és egyre hátrébb csúsztak. Ezen még dolgozniuk kell, nem tudják tartani a tempót a versenyek alatt. Hogy a gumik vagy valami más miatt, azt ki kell találnunk.”
A mindig szókimondó Marko tehát leadta az első figyelmeztető jelzéseket Ricciardo számára, amit illik komolyan venni. Ezerszer láttuk már, hogy a Red Bullnál nem szívbajosak, ha lapátra kell tenni a gyengélkedő versenyzőket, most ráadásul egy olyan versenyzőt hagytak a padon a veterán ausztrál kedvéért, aki nagyon biztató volt tavaly. Liam Lawson ígéretet kapott arra, hogy 2025-ben ő vezetheti az egyik RB-t, a jelenlegi páros gyengélkedése esetén azonban már hamarabb lehetőséget kaphat.
A hiba nem csak a versenyzőkben keresendő, hiszen az RB hatalmas elvárásokkal vágott neki a 2024-es szezonnak, amelyhez egyelőre nem tudott felnőni. Idéntől kezdve amit csak lehet, az anyaistállótól vásárolnak meg, így aztán az alapkoncepciójukon is sokat változtattak. Hiába azonban az erős alapok, egyelőre a jelek szerint nem sikerült megérteni az autó viselkedését, ami részben magyarázattal szolgálhat a versenyzők felemás teljesítményére.
picture

Daniel Ricciardo egyelőre nem lehet elégedett a szezonjával

Fotó: Getty Images

„Találtunk pár dolgot a hétvége során. Még nem működik minden tökéletesen” magyarázta Ricciardo. „Van még néhány dolog, ami nem állt össze a hatékonyság és minden egyéb szempontjából. Bahreinben tudtam, hogy több volt bennem, Dzsiddában azonban megtorpantunk, amikor a többiek még javultak. Úgy éreztem, hogy a határokon voltam az autóval. Pár dolgot találtunk is utána. A parc fermé miatt nem nyúlhattunk hozzá, de valószínűleg nem is lehetett volna 24 óra alatt megoldani.”
Ricciardo tehát erősen utalt arra, hogy az autója nem volt tökéletes állapotban, ezért maradt el az időmérőn a csapattársától. A helyzet azonban ismerős lehet Ricciardo számára: a McLarennél töltött években sokszor panaszkodott arra, hogy hiába érzi azt, hogy a határokat feszegeti, a társa újra és újra képes volt többet kisajtolni ugyanabból a technikából. Az ausztrál szerint most más a helyzet, és nem érzi egyoldalúnak a küzdelmet.
„Úgy gondolom, hogy közel voltunk. Nyilvánvalóan remek munkát végzett, nem fogom azt mondani, hogy nem. De nem arról van szó, hogy ő nagyon jól érezte magát, én pedig nem. Mindkettőnknek megvannak az erősségei és a gyengeségei, és úgy gondolom, kiegyenlítetten mentünk neki az időmérőnek, és még a Q1-ben is így nézett ki, csakhogy ő és nagyjából mindenki más meg tudta tenni a lépést, mi viszont egyszerűen szenvedtünk.”
Világos, hogy nem Ricciardo az egyetlen a mezőnyben, aki még nem vette fel a fonalat – elég csak Lewis Hamiltonra gondolni – és két futam után nem lehet eldönteni, hasonló szenvedés vár-e rá, mint amit a McLarennél átélt. Talán másfél hét múlva okosabbak leszünk, az ausztrál ugyanis nagyon bízik abban, hogy a Szaúd-Arábiában tapasztalt hibák megoldását követően versenyképesebb lesz, mint az első két futamon.
„Nyilvánvalóan magam mögött akarom hagyni ezt a hétvégét, és keményen hajtani a csapatot tovább. Egész sokáig fent maradtam, hogy segítsek azonosítani és megoldani a hibát, és már csak rajtam múlik, folytatjuk-e a munkát. Tudom, hogy ők is legalább annyira akarják, mint én. Gondoskodnunk kell róla, hogy Melbourne-be már jó csomaggal érkezzünk meg. Mondjuk azt, hogy ott kezdődik a szezon és elkezdek szétrúgni pár segget.”

Csatlakozz az Eurosport magyar nyelvű Viber-csatornájához a legfrissebb sporthírekért, a legmenőbb videókért, játékokért és érdekességekért!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés