Beveti a régóta várt fejlesztését a Ferrari, de Charles Leclerc szerint a McLaren legyőzéséhez ez is kevés lesz

Komoly fejlesztési csomaggal készül a Ferrari a Belga Nagydíjra, arra azonban egyik pilóta sem számít, hogy egyik napról a másikra megoldódnak majd a problémáik. A mugellói tesztek (hivatalosan forgatási napok) során nem éreztek drámai változást az autó viselkedésén, de hogy mennyit érnek pontosan az újítások, az csak éles körülmények között derül ki.

Kezdődhet a harc a legendás sárga trikóért! Kövesd élőben a 2025-ös Tour de France-t az Eurosporton

Videó forrása: Eurosport

Az SF-25 nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az legalábbis már biztos, hogy a Ferrari 2025-ben sem lesz világbajnok. Az autó sok problémával küzd: a hagyományos pályákon sok időt veszítenek a lassú kanyarokban, a szezon eleji tapasztalatok után kénytelenek voltak emelni a hasmagasságon, és csak nagyon extrém beállításokkal sikerült jobb teljesítményre bírni.
Miután a Ferrari Mugellóban egy forgatási nap keretén belül már pályára vitte az új hátsó felfüggesztését, Belgiumban élesben is kiderül, sikerült-e előrelépniük. Az újítás célja, hogy közelebb kerüljenek az autó ideális működési tartományához, és kevesebb kompromisszumot kelljen megkötniük a beállításoknál – vagyis elméletben a lassú és a gyors kanyarokban is segíthet.
Charles Leclerc azonban nem vár csodát az új megoldástól sem.
"Nem éreztünk különbséget, de nem szeretnék belemenni a részletekbe a felfüggesztés viselkedésével kapcsolatban. Ezek nyilvánvalóan olyan információk, amelyek ránk tartoznak, és eléggé nagy butaság lenne nyíltan beszélni arról, hogy minek mi a funkciója. De a pályán ki fog derülni.
Nem hinném, hogy hatással lesz [a beállításokra]. Más beállításokkal több önbizalmam lenne. Ha erre van szükségem, akkor ezt az utat választom majd. Most azonban inkább a teljesítményre szavazok az önbizalommal szemben. Ez nem mindig fizetődik ki, amint azt Silverstone-ben is láttuk, ahol nyilvánvalóan küszködtem, különösen az esőben."
Az eső Spában is főszereplő lehet az előrejelzések alapján, amely nem jó hír a Ferrari számára. A Brit Nagydíjon Leclerc pocsék versenyt zárt – amihez a nem optimális stratégia is hozzájárult – és a negyedik helyen végző Lewis Hamilton is panaszkodott a vezethetőségre.
"Az előrejelzéseket látva talán kompromisszumokat kell kötnünk, hogy gyorsabbak legyünk az esőben, de a háttérben azon dolgozunk, hogy megoldást találjunk az esős versenyekre, mert évek óta szenvedünk ilyen körülmények között. Szeretnénk 100%-ban tudni, minek köszönhető, de azt hiszem, nem egyetlen dolog áll a háttérben, hanem különböző tényezők kombinációjáról van szó.
A junior kategóriákban mindig is az eső volt az egyik legnagyobb erősségem, de amióta a Ferrarinál vagyok, elveszítettem ezt az erőt és masszívan küszködtem. Próbálunk rájönni arra, honnan ered az egész, de még nem sikerült megtalálni. Nem nagyon lehet esős körülményekre tervezni az autót, de valamilyen oknál fogva a miénket különösen nehéz vezetni esőben" – mondta Leclerc.
A monacói szerint az új csomag hozni fog valamennyit a pályán, de ez elsősorban a Red Bull és a Mercedes legyőzéséhez lehet elegendő, a McLaren előnyét nem fogják behozni.
"Reméljük, hogy javulni fogunk a lassú kanyarokban, ugyanis az év eleje óta ez az egyik legnagyobb gyengeségünk. Ez az első fejlesztés, amit kimondottan erre az autóra terveztek, így nyilvánvalóan fejlődésre számítunk, de ahhoz azért nem lesz elegendő, hogy rögtön a McLaren szintjére kerüljünk. A Red Bull és a Mercedes ellen remélhetőleg segítség lesz. Az a célunk, hogy újra a győzelmekért harcoljunk."
A Ferrari hétvégéjét tovább nehezíti, hogy az új alkatrészeket csak egy szabadedzésen tesztelhetik, Belgiumban ugyanis sprintversenyt is rendeznek.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Kapcsolódó mérkőzések
Hirdetés
Hirdetés