Max Verstappen nem értett egyet a Belga Nagydíj halasztásával, szerinte egy klasszikus esős verseny lehetett volna
Publikálva 28/07/2025 - 06:49 GMT+2
Vasárnapra megérkezett az eső Spa-Franchorchamps-ba, amely már a betétsorozatok programját alaposan felforgatta. Nem kegyelmezett az F1-es futamnak sem, amit a rossz látási viszonyok miatt halasztani kellett. Volt azonban olyan versenyző, aki szíve szerint már az eredeti időpontban elkezdte volna a futamot: Max Verstappen.
Forma-1-es és hollywoodi sztárok lepték el a Times Square-t az "F1 - A Film" premierjén
Videó forrása: SNTV
A holland pilóta a sprintversenyre tudatosan választott alacsony leszorítóerős csomagot, ugyanis úgy számolt: az az egyetlen esélye a győzelemre, ha már a rajtot követően, a Kemmel-egyenesben támadhatja a McLareneket. A számítás bejött, az időmérőre azonban már vaskosabb csomaggal készült a Red Bull – szem előtt tartva a vasárnapra jósolt esőt is.
A csapadék megjött, a versenyzők azonban még egy kört sem teljesítettek a Safety Car mögött, amikor jött a piros zászló, és felfüggesztették a rajtprocedúrát. A döntésben valószínűleg az is szerepet játszott, hogy 15:20-ra még intenzívebb esőt vártak, amely komoly kockázatot jelentett volna. A futam végül 80 perces késéssel vette kezdetét.
Verstappen már a rádióban is kritizálta a döntést.
"Ez nevetséges. Néhány kört kellene csak mennünk, Jézusom. Túlságosan óvatosak, most ráadásul jön a nagyobb eső, amiből háromórás csúszás lesz" – fogalmazott a négyszeres világbajnok, aki a futam után sem gondolta másként.
"Az 1-es és az 5-ös kanyar között elég vizes volt, de ha megteszünk két-három kört a Safety Car mögött, akkor sokat tisztult volna, a pálya többi része pedig már alkalmas volt a versenyzésre. Kár ezért. Tudtam, hogy Silverstone után egy kicsivel óvatosabbak lesznek, de annak sem volt értelme. Ennyi erővel mondják azt, hogy várjuk meg, amíg felszárad a pálya, és rajtoljunk slickekkel, mert ez így nem igazán esős verseny a szememben."
Verstappen szerint az túlzásba vitt óvatosságnak a nézők lesznek a legnagyobb vesztesei, akik így klasszikus versenyekről maradnak le.
"A nap végén erre kíváncsiak, nem? Nekik kell dönteni erről. De úgy gondolom, mindenki veszít, mert így soha többet nem fogunk klasszikus esős versenyeket látni, pedig szerintem még most is lehetnének ilyenek. Úgy gondolom, hogy a későbbi eső is menedzselhető lett volna, amennyiben tovább körözünk."
A holland frusztrációját valószínűleg az is táplálta, hogy a nagyobb leszorítóerős beállítás a száradó pályán nem volt akkora előny, mint amiben reménykedtek, így ráadásul arra sem volt esélye, hogy megelőzze Charles Leclerc-t.
"Ez elég nehéz. Hoztunk egy döntést a beállítással kapcsolatban, de aztán csak akkor engedtek minket versenyezni, amikor már majdnem száraz körülmények voltak. Ez egy kis csalódás. Beszéltünk arról Silverstone után, hogy egy kicsit óvatosabbak leszünk, de ez nekem túlságosan extrém volt. Így, hogy nem engedtek minket az esőben versenyezni, rossznak bizonyult a beállításoknál hozott döntés."
"Miután feltettük a száraz gumikat, túl lassúak voltunk az egyenesekben, és az autó egyensúlya is rosszabb lett egy kicsit."
Hamilton egyetértett Verstappennel
Lewis Hamiltonnak a sprintidőmérő után szombaton sem jött ki a lépés, ugyanis pályaelhagyás miatt érvénytelenítették a legjobb Q1-es körét, és csak a 16. helyről indulhatott. Mivel nem volt veszítenivalója, bevállalta a boxutcai rajtot, és esőre optimalizálták az autót – ezt végül csak a verseny első felében tudta kihasználni, akkor be is mutatott pár remek előzést.
"Egyetértek. Az én autómat is esőre állítottuk be, de megvárták, hogy felszáradjon a pálya. Egyértelműen lehetett volna álló rajt, különösen a végén, amikor szinte már teljesen száraz volt az ív. Be lehetett volna vállalni."
"Úgy gondolom, hogy Silverstone miatt reagálták túl. A verseny után leültünk és beszéltünk róla. A pilóták azt mondták, nem kellett volna újraindítani. Most szerintem csak a láthatóságra koncentráltak, miután valaki elöl azt mondta, igazán rosszak a látási viszonyok. Valóban nem volt nagyszerű, de nem volt annyira rossz, mint az előző versenyen. Szerintem biztosra akartak menni. Jó munkát végeztek. Természetesen lemaradtunk az extrém esős versenyről, pedig remek lett volna. Itt azonban valamiért olyan a felvert víz, mintha ködben mennénk."
A brit végül a jól időzített kiállással is sokat nyert, és feljött a hetedik helyre, ott azonban megtorpant – az esős beállításokkal neki sem volt meg a szükséges sebessége az előzéshez.
"Mindig is imádtam azokat a versenyeket, amikor hátulról kellett előre törni. Nagyjából így indult a karrierem is. Nem volt valami erős gokartunk, és mindig hátulról indultunk. Erre emlékeztetett ez is, a csapat pedig nagyszerű munkát végzett. Összességében csalódott vagyok, amiért nem volt annyira erős hétvégém. Ezt egyértelműen el kell felejteni, de legalább gyűjtöttünk pár pontot."
Ez is érdekelhet:
- „Te jó ég, ez a Red Bull, és engem hívnak” – először szólalt meg az új csapatfőnök
- Lewis Hamilton a megforgásáról: „először fordult elő ilyen a karrierem során”
Kapcsolódó témák
/gsd-image-store.sports.gracenote.com/635630FBBD3694D7A95659E315857C985122211661662067.png)