Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Sainz nem találta a közös nevezőt a Ferrarival Bakuban, de Miamitól javulást vár

Németh Dániel

Publikálva 03/05/2023 - 20:54 GMT+2

Miközben Charles Leclerc összehozta a Ferrari eddigi legjobb hétvégéjét, Carlos Sainz a csapattárstól jócskán lemaradva, az élmezőny mögött autózott az Azeri Nagydíjon. A spanyol pilóta a hétvége után elmondta, a kevés gyakorlás miatt végig nagyon bizonytalan volt, és mivel a beállításokon nem módosíthattak, próbálta behozni az autót a pontszerző helyeken. Miamiban viszont többet vár magától.

Lehullott a lepel a 2023-as Ferrariról - videó

Ezúttal legalább a balhék elkerülték, más pozitívum azonban nem volt Carlos Sainz hétvégéjében.
Egy hónap után visszatért a Forma-1, amely a szezon első felében már megszokott Red Bull-dominanciával folytatódott. Charles Leclerc ugyan mindkét időmérőn megszerezte a pole-t, ám a monacói már a versenyeket megelőzően jelezte, hogy a futamon aligha fogja maga mögött tartani Max Vertstappent és Sergio Pérezt, nem is igazán erőltette. Leclerc így is elégedetten távozhatott Bakuból, hiszen a szezon során először sikerült maximalizálni a lehetőségeit, aminek két dobogó lett a jutalma.
A Ferrari-garázs másik oldalán viszont egészen más érzésekkel vágtak neki a futamnak, ahogyan Carlos Sainz fogalmazott, a kármentés volt a cél. A spanyol pilótának már tavaly is meggyűlt a baja az utcai pályával, és idén is feltűnően nagy volt a hátránya a Baku-specialistának mondható Leclerc-hez képest. Végül két 5. helyet hozott a Ferrarinak, amivel értékes pontokat pakolt a közösbe, ám ezt leszámítva nem sok pozitívumot vihet magával Miamiba.
„A közepes keverékeken úgy tűnt, hogy végre megtaláltam a tempót, de a keményre váltva újra előjöttek a hétvégi problémák. Folyamatosan az ütközés határán voltam, vagy legalábbis azt éreztem, elveszítem az autót, ami egy ennyire hosszú versenyen eléggé kimerítő mentálisan. De legalább hazahoztam az ötödik helyen. Biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk majd az okokat, Miamiban pedig újra formában leszek.”
Egy utcai pályán mindig kulcsfontosságú az önbizalom, amit nem egyszerű felépíteni, hiszen a legkisebb hibákat is azonnal büntetik a korlátok. Sainz a pálya kulcsfontosságú részein bizonytalanabb volt a csapattársához képest, kiváltképp a 15-ös kanyarban, ami a bakui pálya egyik legtrükkösebb része a lejtős féktávval és a hirtelen beszűkülő korlátokkal. A spanyol úgy érezte, ráfizetne, ha nekiállna a határok feszegetésének, ezért inkább megfontoltabb taktikára váltott.
„Trükkös kanyar, mert nagyon beszűkül, a versenyen ráadásul hátszelünk volt, ami meglökte az autókat hátulról. Emiatt nagyon könnyű volt eltalálni a külső falat, és amennyiben önbizalomhiánytól szenvedsz, ilyenkor jobb visszavenni, mert ha a falban kötsz ki, azzal eldobsz 10 pontot. Tavaly szerintem hibáztam volna, mert kevesebb tapasztalatom volt, most viszont könnyebben vettem, és arra törekedtem, hogy ne kövessem el a tavalyi hibákat.”
picture

Carlos Sainz

Fotó: Getty Images

A megfontoltabb hozzáállásban talán az is szerepet játszik, hogy a Ferrari idén nem tűnik vb-esélyes gépnek, míg tavaly az év első felében egyértelműen a Red Bull szintjén volt. Másfelől Sainz az idei autóval gyorsabban megbarátkozott, jobban érti a viselkedését, Ausztráliában pedig az egész csapat úgy érezte, sikerült előbbre lépniük a beállítások terén is. A futam után még nem tudta megmondani a spanyol, miért maradt el ennyire a csapattárstól, ezt csak az elemzést követően fogják megismerni.
„Nem volt időnk leülni és elemezni. Nagyon gyorsan jött a következő szakasz, finomhangoltuk az első szárnyakat, picit módosítottunk az autón, hogy jobb helyzetben legyen, de nem mélyültünk el annyira az adatokban, mint máskor szoktunk. Biztos vagyok benne, hogy a mérnökeimmel együtt rá fogunk jönni, és Miamiban újra formában leszünk. De nagy kár, hogy ennyire frusztráló volt egy ennyire hosszú hétvége.”
Valamilyen szinten még jó is, hogy ennyire gyorsan jön a következő futam, mert gyorsan túl tudok lendülni ezen, ellenkező esetben több időre lenne szükségem. A múltban is sikerült pár nap alatt túltennem magam rajta, Miami előtt is ezt várom magamtól.
Frédéric Vasseur csapatfőnök is az önbizalomhiányra vezette vissza Sainz szenvedését, aminek a Q1-ben elkövetett hibája sem tett jót, mivel így csak egy szett lágy keverékű gumija maradt a Q3-ra. Sainz részben erre vezette vissza, hogy Leclerc 8 tizeddel gyorsabb volt az időmérőn, igaz, a sprintkvalifikációra is csak 6 tizedre tudta ezt lefaragni. Vasseur a nehézségek ellenére elégedett volt Sainz teljesítményével, a szenvedéssel együtt összehozott 14 ponttal mindenképpen.
picture

Frederic Vasseur

Fotó: Getty Images

„Már az elején is gondok voltak az önbizalmával. Ebben a lebonyolításban nagyon nehéz innen talpra állni, mert normál esetben három szabadedzés alatt építik fel a pilóták a tempót. Itt viszont, ha nincs meg azonnal a megfelelő tempó, akkor egy kicsit elveszett vagy. Több mint boldog vagyok Carlos hétvégi munkája miatt, mert még ebben a szituációban is képes volt két 5. helyre, a versenyen pedig korrekt tempót futott.”
Tudjuk, hogy időnként előfordulnak hullámvölgyek, ilyen a sport. Melbourne-ben még Charles-hoz képest is remek munkát végzett, a mostani egy picit nehezebb volt. De az a legfontosabb, hogy 5. helyen zárt, és szép pontokat hozott, pedig nehéz hétvégéje volt.
Sainz kiegyensúlyozottságára valóban nem lehet panasz, egyedül az ausztrál futam lóg ki kicsit a sorból, ahol az utolsó pillanatban veszítette el a 4. helyét. Nyers tempó tekintetében ugyanakkor továbbra is elmarad a csapattárstól, aki a négyből három hétvégén egyértelműen gyorsabb volt, és elsősorban az év eleji műszaki gondok miatt áll rosszabbul a pontversenyben.

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés