Senna-rajongás, titkos F1-es kaland, korát meghazudtoló érettség – Bemutatjuk Kimi Antonellit, a Mercedes újoncát

Lewis Hamilton távozására egy merész húzással reagált a Mercedes Forma-1-es csapata, amely a mindössze 18 éves Kimi Antonellit választotta George Russell csapattársának. Az olasz versenyző az istálló honlapjának adott interjúban elmondta, honnan ered az Ayrton Senna iránti rajongása, és milyen trükkel juttatta be szintén versenyző édesapja a Forma-1-es paddockba.

Kimi Antonelli

Fotó: AFP

Kimi Antonelli a vártnál is hamarabb kapta meg a lehetőséget a Forma-1-ben, de mostanra hozzászokhatott már az ehhez hasonló szintlépésekhez. Tavaly például úgy került az F2-es mezőnybe, hogy kihagyta az F3-as kategóriát, és a kezdeti nehézségek ellenére – ami leginkább a Prema szenvedésére volt visszavezethető – hamar felvette a fordulatszámot a rutinosabb és elméletben fejlettebb riválisok mellett.
Legutóbb az azóta négyszeres világbajnok Max Verstappen került hasonló hirtelenséggel a királykategóriába. A holland 17 évesen – minimális formaautós tapasztalattal a háta mögött – kapott ülést a Red Bulltól, és hatalmas médiafigyelem mellett tette meg az első köröket. Hamar kiderült, hogy Helmut Markóéknak volt igazuk, mivel kivételes tehetség került a kezükbe, akit vétek lett volna a különböző utánpótlássorozatokban eltékozolni.
Antonellire bizonyos tekintetben még nehezebb feladat vár, ő ugyanis rögtön az egyik topcsapatnál bizonyíthat egy fiatal, de már komoly rutinnal rendelkező csapattárs oldalán. A Mercedes tisztában van a realitásokkal, és senki sem vár tőle tökéletes bemutatkozó szezont, és elsősorban a 2026-os szezonra szeretnék felkészíteni a tehetséges versenyzőt.
Ahhoz viszont, hogy elégedettek legyenek vele, a várható és bekalkulált hibák mellett folyamatos fejlődést kell mutatnia.

Az első közeli F1-es élmény

Antonelli és Verstappen között van még egy – igaz, némileg halovány – párhuzam: mindketten versenyzői családból származnak.
Jos Verstappen 1994 és 2003 között a Forma-1-ben versenyzett, összesen 107 versenyen állt rajthoz, két alkalommal a dobogóra is felállhatott. Marco Antonelli közel sem volt ennyire sikeres versenyző, a karrierje nagy részét különböző GT sorozatokban töltötte, 2014-ben például Porsche Szuperkupában versenyzett.
picture

Kimi Antonelli

Fotó: Getty Images

Kimi pont egy ilyen hétvégének köszönhette az első igazán F1-közeli élményét.
"Hockenheimben volt 2014-ben. Túl kicsi voltam, ezért nem engedtek be a paddockba. Az apám úgy döntött, hogy elrejt a gumik között, és egy kézikocsin tolt be. Még egy esernyőt is tettünk a tetejére, hogy nehezebben szúrjanak ki. Bejutottam, a boxban pedig apám egyik barátjától kaptam egy belépőt. Egy órán át nézelődtem, nagyon menő élmény volt, a kézikocsis történeten pedig mindig nevetünk" – mesélte a versenyző.

A Senna-hatás

Ayrton Senna 1994-ben vesztette életét az F1 történetének egyik legsötétebb hétvégéjén, Imolában. A 2006-os születésű Antonelli így sosem láthatta testközelből a legendás brazil versenyzőt, a karrierjére mégis nagy hatással volt a háromszoros világbajnok, ugyanis rengeteg felvételt látott róla.
"Mindig elfogott a szenvedély, amikor Senna-videókat néztem. Gyerekként minden DVD-t megnéztem az 1980-as és a 2000-es évek közti versenyekről, és az egyik, ami Ayrtonról szólt, különösen megfogott. Tudom, hogy nem láthattam őt versenyezni, de a felvételek rádöbbentettek, milyen hihetetlen versenyei voltak."
"Megnéztem a róla szóló dokumentumfilmeket és a nemrég kijött sorozatot is. Ő a példaképem, amiért ilyen volt a pályán és azon kívül. Elképesztő versenyző volt, de közben jó ember is. Ez inspirált, és ha csak egy kis részét elérném a pályafutásom során annak, amit neki sikerült, az nagyon menő lenne."
Antonelli az F1-es rajtszámát is Senna nyomán választotta ki. A brazil a lotusos szezonjaiban, 1985 és 1987 között versenyzett a 12-es autóban ülve, az első futamgyőzelme (1985) és az első világbajnoki címe (1988) is ehhez a számhoz kapcsolódik.
"Ayrton miatt választottam. Meg részben azért, mert ezt a számot használtam először együléses versenyautóban. Az F4-ben a kezdetektől fogva a 12-essel indultam, és elég jól sült el. Remélhetőleg ez az F1-ben is jól alakul majd. Ráadásul 12 évesen csatlakoztam a Mercedes juniorprogramjához" – avatott be mindenkit a számmisztika hátterébe.

Ha pályáról van szó, a haza előnyt élvez

Elsőre még szokni kell, hogy egy olasz pilóta, akit korszakos tehetségként tartanak számon, nem a Ferrarin keresztül került a királykategóriába. Az ok viszonylag egyszerű: a Mercedes hamarabb szúrta ki, hogy jóval több van benne, mint a kortársaiban, és nem akarta elkövetni azt a hibát, amit Max Verstappen esetében.
Antonelli ennek ellenére nem hazudtolta meg magát, gondolkodás nélkül két olaszt választott, amikor a kedvenc pályáiról kérdezték.
"Nagyon szeretem Imolát és Mugellót, mindkettő nagyszerű pálya. De elsőre beleszerettem Silverstone-ba is. A Maggotts, Becketts, Chapel és a Stowe hihetetlen volt F1-es autóval – a lélegzetem is elállt. Monacót is élveztem az F2-ben. Elképesztő koncentrációra van szükség, különösen az időmérős körökön."

Tudja, hogyan kell lazítani

Antonelli korát meghazudtoló érettségéről sokat elmond, hogy már most pontosan tudja, mennyire fontos kettéválasztani a magánéletét és a munkát.
"Ha a pályán vagyok, akkor teljesen arra koncentrálok. Elkötelezett és szenvedélyes vagyok, ha a sportról van szó. Amikor vezetek, igyekszem az ösztöneimre hagyatkozni. Ha épp a barátaimmal csinálok valamit – mondjuk paintballozunk vagy bowlingozunk – akkor is koncentrálok és egyből előjön belőlem a versenyző, ilyenkor alig szólok hozzájuk."
"Otthon viszont, főleg egy zsúfolt hétvége után, képes vagyok lazítani. Tudom, hogyan nyugodjak meg, hogyan koncentráljak a feladatomra. Ha nem agyalod és stresszeled túl, jobb a hangulatod és segít a koncentrációban."
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés