Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ricciardo a Red Bull ülésére pályázik, de először nem ártana a csapattársát legyőznie

Minich Réka

Frissítve 18/03/2024 - 17:12 GMT+1

A hazai versenyére készülő Daniel Ricciardo célja egyértelműen a visszatérés a Red Bullhoz. Sergio Perez szerződése az évad végén lejár, így idén szinte állásinterjúként versenyezhet az ausztrál pilóta a Red Bull juniorcsapatánál. Az idei kezdés viszont gyengén sikerült számára, még Yuki Tsunodát sem sikerült megvernie, de Ricciardo nem aggódik, szerinte a tapasztalata is sokat segíthet.

Daniel Ricciardo

Fotó: Getty Images

Daniel Ricciardo Sergio Perez helyére kívánkozik, de idén egyelőre még a csapattársa is jobb nála. Helmut Marko már figyelmeztette is az ausztrált.
Daniel Ricciardo komoly mélypontra került 2 éve, amikor a gyenge teljesítménye miatt a McLaren még arra is hajlandó volt, hogy inkább kifizeti a szerződéséből hátralévő 1 évre szóló fizetését, csak inkább ne vezessen náluk a nyolcszoros futamgyőztes.
Ricciardo számára a korábbi csapata, a Red Bull dobott mentőövet és szerződtette tartaléknak, így végig a tűz közelében tudott maradni. Az esélyt meg is kapta végül 2023-ban, amikor az AlphaTauri megvált Nyck de Vriestől, de a szerencse nem volt mellette. A Holland Nagydíj első edzésnapján megsérült, a kézközépcsontja 6 darabba tört, így a felépüléséig újabb 5 futamot hagyott ki.
A tavalyi szezon végére sikerült összeszednie magát, Mexikóban egészen biztató hétvégét produkált. Utána nem is titkolta, hogy az idei évben azért fog küzdeni, hogy 2025-től átvehesse Sergio Perez helyét a Red Bull első csapatában. Ehhez viszont biztos, hogy jobban kell teljesítenie, mint ahogy a szezont elkezdte.
Csapattársa, a japán Yuki Tsunoda eddig mindkét kvalifikáción jobb volt nála, Bahreinben pedig a csapat stratégiájának és utasításának köszönhette, hogy Ricciardo végzett előrébb. A második futamon egy lassú kerékcsere hátráltatta az ausztrált, aki már ekkor is bőven Tsunoda mögött volt a versenyben, ráadásul a verseny végén még meg is pördült az első kanyarban.
Ricciardo önkritikusan beszélt az első két versenyéről, de közben igyekezett a pozitívumokat is látni.
„Bahreinben túl sokat hagytam a kvalifikációban, két tized kellett volna, hogy a legjobb 10-be bejussak, de ez benne lett volna az autóban. Dzsiddában viszont fájdalmas hétvégénk volt.
Végül rájöttünk néhány dologra, hogy miket kell kijavítanunk. Úgy éreztem, hogy nem tudunk tovább javulni, és végül az edzések után már nem nyúlhattunk az autóhoz, szóval nem volt esélyünk korrigálni.
A gyárban igyekeztünk néhány változást eszközölni, Melbourne-be egészen új autóval érkezünk.”
Ricciardo számára ismerős lehet a helyzet, amikor egy gyenge autóval küszködik, miközben az esélytelenebbnek tartott csapattársa sokkal jobb eredményeket tud elérni. Két futam után azonban még nem kell a mclarenes ördögöt a falra festeni. Az ausztrál versenyző viszont nem érzi úgy, hogy egyoldalú lenne kettőjük párharca:
„Nem gondolom, hogy így lenne, szerintem közel vagyunk egymáshoz. Nem azt akarom mondani, hogy Yuki ne végezne jó munkát, mert nem így van, de ő valahogy sokkal kényelmesebben érzi magát az autóban. Mindkettőnknek megvannak a maga erősségei és gyengéi, de az edzések azt mutatták, hogy közel vagyunk.
Végül ő tudott még a végén kicsit javulni, de én nem. Frusztráló, hogy ennyire lassúak vagyunk, a célunk a folyamatos pontszerzés lenne. Az idényt magabiztosan kezdtem, viszont hibáztam néhányat, ami idegesítő. A második futamon viszont nem tudtam megbízni az autóban, most az a legfontosabb, hogy javítsunk rajta.”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már figyelmeztette is Ricciardót, hogy ideje gyorsan összeszednie magát, de a korábbi világbajnok Alan Jones is nyíltan kritizálta honfitársát. Szerinte az RB pilótája már a pályafutása leszálló ágában van és nem várhat tovább a bizonyítással.
A hazai, melbourne-i futamot megelőzően Ricciardo magabiztosan nyilatkozott.
„Hosszú ideje vagyok már a Forma-1-ben, sokféle autót vezettem már. Korábban én sem gondoltam volna, hogy a mostani helyzetben mennyit fog érni a tapasztalatom. Most viszont jó látni, hogy mennyit tudok segíteni, a csapat remekül reagál a meglátásaimra.
Ennyi idősen jön rá az ember, hogy egy nem túl jól teljesítő csapat morálját mennyire fel tudja javítani. Több száz ember dolgozik egy ilyen csapatnál, mégis csak néhányunk teljesítményére figyel mindenki.
Nem csak vezetjük az autót, de a csapattagok hangulatát is mi határozzuk meg, ez pedig komoly felelősséggel is jár.”
Az első futam után komoly feszültség alakult ki Ricciardo és Tsunoda között, miután a csapatutasítással elégedetlen japán majdnem belehajtott a másik RB-be a levezető körön.
„Yuki éretlenül viselkedett, egy ilyen szituáció senkinek sem kedvező, főleg egy ilyen hosszú idény legelső versenyén. A csapatban sok az új ember, most próbálunk összeszokni, segítjük egymást, hogy megszerezzük a kellő magabiztosságot. Két órával a futam után viszont már mindenki lecsillapodott, tisztáztuk a szituációt, ez sokat javított az egész csapat hangulatán.”
Forrás, részben: Racefans
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés