Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nincs gyors megoldás – Ausztráliában sem vár előrelépést a Mercedes

Németh Dániel

Publikálva 06/04/2022 - 16:05 GMT+2

Hétvégén a Forma–1 mezőnye két év után visszatér Ausztráliába, amely a járvány előtt hagyományosan a szezon nyitóhétvégéjének adott otthont. A győzelemért – hacsak nem történik valami rendkívüli a futamon – várhatóan Ferrari-Red Bull versenyfutás lesz. Legalábbis a harmadik erőnek számító Mercedes egyelőre nem vár magától nagy formajavulást.

George Russell a Szaúdi Nagydíjon - a középmezőny előtt a Mercedes, de még nagy a hátrány az éllovas csapatokkal szemben

Fotó: AFP

A címvédő Mercedesnél úgy számolnak, az első két futamon tapasztalt problémák Ausztráliában is hátráltatni fogják őket.
Nem úgy indult ez az év a Mercedes számára, ahogyan azt elképzelték. Bár az autójuk az egyik leginnovatívabb a mezőnyben, a koncepciónak vannak még gyerekbetegségei, amelyek miatt nem tudják kiaknázni a teljes potenciált. Két futamot követően kijelenthetjük, jelenleg a Mercedes harmadik erőnek számít a Red Bull és a Ferrari mögött, ráadásul az egykörös és a versenytempó tekintetében is jókora hátrányban van a riválisaihoz képest.
„Az autó nem annyira jó, mint a Red Bull és a Ferrari – a senki szigetén van. Abban a szürke zónában lebeg, amikor nem tudják felvenni a versenyt az elejével, viszont egyértelműen gyorsabbak a mögöttük lévő középmezőnynél. Arra számítok, hogy előbbre fognak lépni, ám ehhez idő kell, nem lehet gyorsan megoldani. Nem számíthatunk gyors előrelépésre Bahreinhez és Dzsiddához képest, kevés idő telt el azóta, és ugyanaz az autó” mondta a Mercedes szimulátor versenyzője, Anthony Davidson.
Szaúd-Arábiában felemás hétvégét zárt az istálló. George Russell viszonylag eseménytelen versenyt futott, és ötödikként ért célba, Lewis Hamilton viszont nagyon szenvedett a beállításokkal, és csak a 15. helyről indulhatott. „Mindenki a saját felelősségére becsülje le őt” – figyelmeztetett Davidson. „Nem fogja feladni, továbbra is feszegetni fogja a határokat, szerintem a szaúdi időmérőn is elég extrémen bánt az autóval, mindent ki akart préselni. Végül a versenyen megtalálta a ritmust.”
Hamilton az utolsó pontszerző pozícióban, a 10. helyen zárta a futamot, Davidson pedig úgy véli, idővel megtalálja az összhangot az idei géppel a hétszeres világbajnok. „Arra számítok, hogy Lewis ki fogja találni, hogyan vezesse ezt az autót. Rendkívüli az alkalmazkodóképessége, mindegyik F1-es autóval gyors volt, nem látok rá okot, miért alakulna másként ezzel a generációval. Csak meg kell találnia a ritmust. Keményen dolgoznak majd a csapattal, hogy előbbre jussanak.”
Russell korábban elmondta, a problémáik többségét a delfinezés okozza, és a versenyhétvégéik egészen mostanáig arról szóltak, hogy ezt valahogy kezeljék. „A delfinezéssel küzdünk. Az egyetlen megoldás, ha nagyon magasra emeljük az autót. Ennek értelemszerűen az a következménye ezeknél az autóknál, hogy minden leszorítóerőt elveszítünk. Hatalmasat léphetnénk előre, ha közel tudnánk tartani az aszfalthoz az autót. Egyelőre azonban nem ez a helyzet.”
picture

Kevin Magnussen és Lewis Hamilton a Szaúdi Nagydíjon

Fotó: Getty Images

Korábban a Mercedes úgy számolt, hogy Imolában veti be az első nagyobb fejlesztési csomagját, amely már segíthet az autó optimálisabb működésében. Az Ausztrál Nagydíjon viszont ugyanazzal az autóval versenyeznek, mint eddig, így Russell hasonló eredményre számít maguktól. „Nem látok rá okot, miért lépnénk bármennyit is előre. Jelenleg a harmadik erő vagyunk, és közelebb állunk a negyedikhez, mint a másodikhoz. A következő futamokon is ez lesz a helyzet.”
A hibrid-érában a Mercedes verhetetlen volt, a konstruktőrök között minden szezont az első helyen zárt, és egyéniben is csak egyszer, 2021-ben kapott ki. Legutóbb 2013-ban fordult elő, hogy a Mercedes lemaradt a fejlesztési versenyben, akkor a Red Bull magabiztosan nyert – a nyári szünet után Sebastian Vettel mind a kilenc versenyt besöpörte – a Mercedes pedig a stabilabb pilótapárosának köszönhetően a Ferrarit megelőzve második lett a konstruktőrök között.
„Nagyon erős nyolc évünk volt, amelyben mi vezettük a mezőnyt, és ha épp nem, akkor is sikerült az élre kerülnünk. Most viszont hasonló érzéseink vannak, mint 2013-ban, amikor nem tudtuk tartani a lépést a Red Bull-lal, és talán a Ferrarival sem, mégis küzdöttünk” – mondta Toto Wolff. „Teljességgel elfogadhatatlan, hogy itt tartunk a teljesítmény terén. A harmadikok vagyunk, vagy néha még az sem. Az nem opció, hogy ezen a szinten maradjunk.”

Minden nap hírlevelet küldünk az olvasóinknak, amiben az előző nap legfontosabb sporthíreit, az elemzéseinket és persze sok más érdekességet is megmutatunk. Az Eurosport hírlevelére ezen a linken lehet feliratkozni.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés