Gumiháború
Eurosport
Frissítve 27/07/2017 - 12:26 GMT+2
Suzukában három gumigyártó verseng majd a 8 órás viadalon, nem kizárt, hogy a hőségben rajtuk múlik a végeredmény.
Mindhárom márkának komoly múltja van a hosszú távú versenyzésben. Biztosak lehetünk benne, hogy a Bridgestone, a Pirelli és a Dunlop mindent megad a csapatainak a sikerhez, de hallgassuk meg a gyárak képviselőit a terveikről.
Mivel a Bridgestone hazai terepen küzd, némi előnyük lesz a riválisaikkal szemben. Hiroshi Yamada szerint „különleges a Suzuka-i 8 órás, a Bridgestone számára ez a legnagyobb megmérettetés az évben. Ez egy legendás és roppant kedvelt verseny Japánban. Idén 31 csapatot támogatunk, majdhogynem kötelező számunkra a győzelem. Ugyanakkor azért is különleges nekünk az idei év, mert a 40. jubileumi versenyt rendezik meg, valamint Suzuka dönt a világbajnoki cím sorsáról is.”
James Bailey a Dunlop PR és kommunikációs igazgatója más szempontokat vett figyelembe. „Számunkra nagyon hatékony az FIM EWC, mert hosszú távon, versenykörülmények között tudjuk tesztelni a gumijainkat. Büszkék vagyunk rá, hogy az EWC történetében mi vagyunk a legsikeresebb szállítók. A tavalyi sikerünk a Suzuki Endurance Racing Teammel (SERT) közösen már a 11. volt, a Dunlopnak pedig a 16. 1994 óta. Ami Suzukát illeti, különleges kihívás: hosszú, gyors kanyarok váltják egymást, folyamatosan változik a szintkülönbség, ami óriási megpróbáltatás embernek és gépnek egyaránt. Ott van az időjárás kérdése is, egyik pillanatról a másikra megváltozhat, s ez a tényező még izgalmasabbá teheti a versenyt. Amellett, hogy kétségtelenül komoly presztízzsel bír Le Mans és Bol d’Or is, kiemelt figyelmet érdemel Suzuka, mivel itt dől el a világbajnoki cím a SERT és a GMT94 Yamaha között.”
Végül a Pirellitől, Davide Gerosa nyilatkozott. „Nagyon fontos nekünk az Endurance, mert a Superbike-világbajnokság és a nemzeti bajnokságok profitálnak az itteni tapasztalatokból. Felbecsülhetetlen értéke van a nappali és esti motorozásnak, rengeteg információhoz juthatunk. Három kiemelt csapatunk van, akiknek köszönjük az együttműködést: a Bolliger Kawasaki, velük már tizenöt év dolgozunk együtt. Aztán az SRC Kawasaki, akikkel ötször nyertünk Le Mans-t, és négyszer Bol d’Or-t. S van egy új partnerünk Japánból, a Moriwaki, ami lényeges, ugyanis az európai és a japán körülmények egészen mások.”
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés