Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Mi a különbség a motorok között?

Eurosport
Eurosport

Frissítve 20/07/2017 - 11:39 GMT+2

Némi magyarázattal szolgált Andrew Pitt a Superbike és a Superstock motorok közötti különbségről.

Ducati rider Chaz Davies shrugged off his recent injury problems to win race one of the US round of the World Superbike Championship at Laguna Seca

Fotó: PA Sport

Ki más lenne autentikusabb ebben a kérdésben, mint a kétszeres világbajnok Pitt, aki jelenleg a Kawasaki Puccetti Racingnél dolgozik. A csapat négy motort is indít a Superbike-világbajnokságban és a ZX-10RR kódjelű gépük a STK1000-ben és a Superbike-ban is versenyez. Először is Pitt szerint a két sorozatban a motorerő és a végsebesség tekintetében nincsen sok különbség. Azonban a SBK változatból sokkal többet lehet kihozni, mint a Superstockból, mert a SBK amint legördül a futószalagról már versenyképes motor. A csúcssebesség nagyon hasonló, viszont sokkal könnyebben éri el a SBK, és sokkal simábban kezelhető közben a gép. Mindez leginkább az elektronikának köszönhető, ugyanis míg a Superbike elektronika által vezérelt, addig a Superstock kevésbé.
Andrew Pitt
Andrew Pitt ebben látja a legjelentősebb különbséget. Úgy véli, alapvetően az elektronika által húzott határvonal választja szét a két motort. Mindkettőnek ugyanaz az elektronikus jellemzője a motorfékezéstől a kormányzásig, de a STK1000 sokkal primitívebb rendszer, mivel a SBK mindig több lépéssel jár előttük. Ennek egyik oka a költségvetésben keresendő, hiszen a Superbike nagyobb összegből gazdálkodhat, és ez a sorozat szab irányt a világbajnokságban. A magyarázat a miértre nagyon egyszerű: azokat az elektronikai rendszereket, amelyeket tökélyre fejlesztettek a vb-n, megkapják az utcai gyártásba kerülő Kawasaki modellek is. Ezért költenek a gyárak hatalmas összegeket a fejlesztésre, mert számításuk szerint, hosszabb távon az utcai eladásokból a befektetés megtérül majd.
A Kawasaki együtt dolgozik a Megnetti Marellivel, és a nekik fejlesztett alkatrészeket kapják az utcai modellek. Egyes szakértők úgy látják, sokkal kifinomultabb rendszert lehet így alkotni, ami mindenkinek jó. Megnőhet a gumiabroncsok élettartama, és verseny közben emiatt folyamatosan ugyanazokat a köröket tudják motorozni a versenyzők. Andrew Pitt rövid beszámolója rávilágít arra a közhelyre, amit minden alkalommal hangsúlyoznak a gyárak: a versenyzés nem más, mint guruló laboratórium.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés