Mi a különbség a motorok között?
Eurosport
Frissítve 20/07/2017 - 11:39 GMT+2
Némi magyarázattal szolgált Andrew Pitt a Superbike és a Superstock motorok közötti különbségről.
Ki más lenne autentikusabb ebben a kérdésben, mint a kétszeres világbajnok Pitt, aki jelenleg a Kawasaki Puccetti Racingnél dolgozik. A csapat négy motort is indít a Superbike-világbajnokságban és a ZX-10RR kódjelű gépük a STK1000-ben és a Superbike-ban is versenyez. Először is Pitt szerint a két sorozatban a motorerő és a végsebesség tekintetében nincsen sok különbség. Azonban a SBK változatból sokkal többet lehet kihozni, mint a Superstockból, mert a SBK amint legördül a futószalagról már versenyképes motor. A csúcssebesség nagyon hasonló, viszont sokkal könnyebben éri el a SBK, és sokkal simábban kezelhető közben a gép. Mindez leginkább az elektronikának köszönhető, ugyanis míg a Superbike elektronika által vezérelt, addig a Superstock kevésbé.
Andrew Pitt ebben látja a legjelentősebb különbséget. Úgy véli, alapvetően az elektronika által húzott határvonal választja szét a két motort. Mindkettőnek ugyanaz az elektronikus jellemzője a motorfékezéstől a kormányzásig, de a STK1000 sokkal primitívebb rendszer, mivel a SBK mindig több lépéssel jár előttük. Ennek egyik oka a költségvetésben keresendő, hiszen a Superbike nagyobb összegből gazdálkodhat, és ez a sorozat szab irányt a világbajnokságban. A magyarázat a miértre nagyon egyszerű: azokat az elektronikai rendszereket, amelyeket tökélyre fejlesztettek a vb-n, megkapják az utcai gyártásba kerülő Kawasaki modellek is. Ezért költenek a gyárak hatalmas összegeket a fejlesztésre, mert számításuk szerint, hosszabb távon az utcai eladásokból a befektetés megtérül majd.
A Kawasaki együtt dolgozik a Megnetti Marellivel, és a nekik fejlesztett alkatrészeket kapják az utcai modellek. Egyes szakértők úgy látják, sokkal kifinomultabb rendszert lehet így alkotni, ami mindenkinek jó. Megnőhet a gumiabroncsok élettartama, és verseny közben emiatt folyamatosan ugyanazokat a köröket tudják motorozni a versenyzők. Andrew Pitt rövid beszámolója rávilágít arra a közhelyre, amit minden alkalommal hangsúlyoznak a gyárak: a versenyzés nem más, mint guruló laboratórium.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés