Nagy lehetőség előtt áll Tim Gabi, aki az elmúlt években gyakorlatilag mindenkit elvert a kisebb hazai túraautós kategóriákban, hiszen hamarosan kipróbálhatja magát egy TCR versenyautóban.

A 30 éves pilótának a Zengő Motorsport tulajdonosa, Zengő Zoli ad lehetőséget, ráadásul a dolog egyáltalán nem hétköznapi módon, az Eurosport – Túraautó Facebook-oldal által közzétett gratuláló poszt alatt, kommentekben szerveződött meg.
A bejegyzéshez írt reakciójában Bende Imre, Tim Gabi jóbarátja és menedzsere nagyon őszintén írt arról, mennyire nehéz, hogy a folyamatos sikerek ellenére a remélt lehetőség valahogy sosem érkezett meg.
WTCR
Tim Gabi: igazi régivágású pálya várja a WTCR-t
08/10/2021 - 07:33
„Nem nagyon van olyan, hogy lehetőséget adnak beülni egy komolyabb autóba olyanoknak, akiknek nincs rá anyagi kerete, vagy legalább annak egy része nem áll rendelkezésre. De vannak rá példák. Zengő Zoli szokott minden évben lehetőséget adni fiataloknak, most pl. Boldizs Bencének. Sokat olvasom, hogy biztos pénzes srác, hát nem az. Hacsak nem nyert azóta a lottón”– írta Bende Imi.
„A M1RA is lehetőséget adott most Báldi Gergőnek, aki pokolian megérdemelte, sokat gürizett érte, és ha tovább megy jövőre, mutatni fog jó eredményeket. A TCR Eastern Europe-ot szerintem megfelelő felkészüléssel meg tudná nyerni. Tehát vannak rá példák, de ez nem jellemző.”
Imi hozzátette, ezeket az döntéseket csak az adott csapatnak van joga meghozni, és ezt ők maximálisan tiszteletben tartják. Beszélt a nagyon furcsán működő hazai támogatói rendszerről is.
„A Skoda Octavia Cup (2016) megnyerése után, ahol tényleg nagyon erős élmezőny volt, szinte eltűnt mindenki, aki segített. A tavalyi Swift Cup Europe megnyerése után lényegében majd minden szponzorunk lelépett. Igaz, most a pandémia miatt sok cég földbe állt.”
„De ne legyen negatív a végszó. Még mindig versenyzünk, még mindig csórók vagyunk, de tudunk menni. Ezért hálásak vagyunk azoknak, akik még mindig segítenek! Nagyon sokat dolgozunk, Gabi este 8-9-ig autókat szerel, hogy legyen pénze, én nem utazom vele, és az én szállás, utazási költségemet is neki adom, hogy tudjon edzeni. Tehát, meg lehet csinálni, de rengeteg feladással jár”– zárta Bende Imi.

Tim Gábor

Fotó: From Official Website

Alig egy órával később váratlan vendég szólt hozzá Imi kommentjéhez. Maga Zengő Zoli, aki elmondta, teljesen átérzi Tim Gabiék helyzetét, ezért felajánl nekik egy szeptemberi tesztlehetőséget az egyik TCR autóval.
„Először is gratulálok!Pontosan tudom, mit érez Gabi és te is! Ez pont így van ahogyan leírtad! Sajnos ez a magyar valóság! De tudod mit, csináljunk egy tesztet, ahol autózunk egy jót, a többit meg hozza az élet!Most csak ezt tudom felajánlani, mert nincs más lehetőségem! Keress meg!”– írta Zengő Zoli.
A Zengő Motorsport tulajdonosa valóban tudja, mivel küzdenek Tim Gabiék, hiszen kicsit nagyobb pályán, de úgy tűnik, hasonló cipőben jár. Idén négy autót indít a WTCR-ben, és kettőt a PURE ETCR-ben, olyan klasszisokkal, mint Rob Huff, Mattias Ekström vagy Mikel Azcona. A Túraautó Világkupán rázósan indult az év, de a Hungaroringen szerzett pole és két dobogó jól mutatja, az irány megvan.
Ezzel szemben a PURE ETCR-t ők vezetik, egy fordulóval a sorozat zárása előtt. Négy hétvégéből hármat megnyertek, és a négyből még három pilótájuk esélyes a bajnoki címre. Ennek ellenére egyelőre nem úgy tűnik, hogy elszaporodtak volna az új támogatói logók az autókon. Pedig van siker egy innovatív bajnokságban.
És bár a csapat költségvetése teljességgel magánügy, azoknak, akik szerint a Cupra meg a MOL mindent kifizet, csak annyit, hogy a költségvetés döntő rész mögött olyan bankszámla áll, ahol az ABC végén kell keresni a kezdőbetűt.

Zengő Motorsport

Fotó: FIA WTCR

A Zengő Motorsport hat kamiont és nyolcvan embert mozgat a dupla hétvégéken, ami óriási anyagi teher, nem beszélve az alkatrészekről, a töréskárról és a többi költségről. Ezért írta azt Zoli, hogy „nincs más lehetősége.”
A fenti poszt után az Eurosport Hungary megkereste Zengő Zolit, aki megerősítette, azóta beszélt Bende Imivel, és a tervek szerint még szeptemberben összehozzák a megígért tesztet. A csapatvezetőt arról kérdeztük, miért adja ezt a lehetőséget.
„Amikor olvastam Imi posztját, arra gondoltam, szomorú, hogy ez a magyar valóság. Hogy egy ennyire eredményes magyar srác sem tud támogatókat találni, miközben a motorsport népszerű, és jók is vagyunk benne. Anélkül, hogy részletekbe akarnék menni, mi is hasonló dolgokat élünk meg, és ezért nagyon át tudom érezni Tim Gabiék helyzetét. Az én lehetőségeim is szűkösek most, hiszen sok van még a szezonból, de egy jó autózást összehozunk, a többit pedig meglátjuk”– mondta Zengő Zoli az Eurosport Hungary-nek.
Tim Gabi gokart országos bajnokként kezdett el autóversenyezni, és 2011-ben megnyerte a Suzuki kupát. 2014-ben első lett a szintén Suzukikra épülő RCM Cup-ban, ahol többek között Tassi Attilát, Nagy Danit és Hatvani Bálintot győzte le. 2016-ban győzött a cseh szervezésű Skoda Octavia Cup-ban, de nem sikerült onnan tovább lépnie. Pár év rali után 2020-ban tért vissza a pályára, és azóta kétszer megnyerte a magyar rendezésű Swift Cup Europe sorozatot.
WTCR Saudi Arabia
A hétvége híre: Huff visszatér, hogy a Zengő Motorsporttal harcoljon a dobogóért
25/11/2022 - 11:57
WTCR Bahrain
Rob Huff nem indul a hétvégi bahreini WTCR-futamon
08/11/2022 - 17:06