Zengő Zoli sosem volt egy langyos figura; a Zengő Motorsport vezetője mindig is szerette a váratlan húzásokat, a nagy hajrákat. Ilyen volt a 2020-as évad is, de még ilyenebb lehet a következő.

Zoliék a 2018-as nehézre sikerült WTCR-évad után tavaly egy kilenc éves sorozatot megszakítva nem indultak a klasszikus túraautó versenyzés csúcskategóriájában, hogy aztán idén jöjjön a visszatérés, persze drámai belépővel.
Csak röviddel a szezonkezdet előtt derült ki, hogy a Zengő Motorsport három autót is indít a Túraautó Világkupán, három vadonatúj fejlesztésű Cuprát, és az egyikbe a spanyol márka gyári pilótáját, Mikel Azconát ülteti. 2015 és Michelisz Norbi távozása után most először volt "kész", komoly tapasztalatokkal rendelkező versenyzője a csapatnak.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
TEGNAP 17:43
Pedig eleinte elég más irányba mutattak a nyilak. Mármint komoly terveket már a télen is szövögetett a Zengő Motorsport, csak nem ezek a nevek szerepetek a kalapban.
"Idén februárban a Dubai 24h után hívtam fel Francois Ribeirót, és elmondtam neki, szeretnénk visszatérni a bajnokságba. Kicsit kérdezősködött az elképzelésekről, és felvázoltam neki, hogy 2-3 autót szeretnék nevezni. Valamivel később keresett, hogy lenne egy pilóta, egy bizonyos Santiago Urrutia. Kicsi a világ, nem?" - mondta Zengő Zoli az Eurosport Hungary-nek.

zengo-box-harom-auto.jpg

Fotó: Eurosport

"Már nagyon közel jártunk hozzá, hogy szerződjünk vele, de közbe szólt a járvány, és Santi végül úgy döntött, inkább visszamegy Amerikába, az IndyLights sorozatba. Ezután került képbe Mikel Azcona, és meg is kezdtük az egyeztetést a Cuprával meg a többi partnerrel, hogy ki mivel tudna segíteni egy ilyen projektben. Egyet már akkor tudtam, nem szeretnék még egy olyan évet, mint a 2018-as volt."
Nagyon nem olyan lett. Zengő Zoli már két éve is élvezte a Cupra támogatását, ám ami akkor nagy dolognak tűnt, az ma már eltörpül ahhoz képest, amit idén kaptak a spanyoloktól.
"Talán sokan emlékeznek, akkor milyen boldogan újságoltam: végre gyári csapat lehetünk, mellettünk fog állni a Cupra. Na, az idei év után már tisztább képem van arról, milyen az, amikor tényleg melletted áll egy gyártó. Akkor inkább egy gyártó által kedvelt, de alapvetően független istállóként mentünk, most ehhez képest nagyot léptünk előre."
"Amikor a Cupránál bejelentették, idén nincs lehetőségük saját gyári támogatott csapatot indítani, bennem felgyulladt egy kis lámpa, hogy most kell lépnünk. Végül úgy sikerült sakkozni, hogy ugyan mindent - beleértve Azconát is - mi fizettünk, de cserébe open book volt, és meg is kaptuk a létező összes segítséget a gyártól."

Azcona-puig.jpg

Fotó: Eurosport

"Jaime Puig (a Cupra Racing vezetője) is nagyon segítőkészen állt hozzá. Négy cuprás szakember dolgozott velünk, és Jaime azt mondta nekik: ’gyerekek, amilyen adatot Zoltán kér, azt odaadjátok neki’. Sőt, mivel a Cupra idén nagyon pici költségvetéssel dolgozhatott, volt olyan, hogy Jaime azért nem utazott el egy hétvégére, hogy maga helyett egy mérnököt tudjon küldeni, aki segít nekünk."
"A sikerek szempontjából nagyon fontos volt, hogy leigazoltunk Azconát, hiszen egyrészt kiválóan ismerte az új autót, másrészt azt is tudtuk, hogy a saját versenyzőjének a Cupra is minden segítséget meg fog adni. Amiből a másik két versenyzőnk, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor is sokat profitált."
A sikerek pedig elég hamar jöttek. Hiába a vadonatúj autó és az ismeretlen gumi, Azcona már a Nordschleifén negyedik lett, és további három alkalommal került közel a dobogóhoz. Aztán jött a Motorland Aragon, és a felejthetetlen domináns győzelem, amit az idényzárón még egy harmadik hellyel sikerült leöblíteni.
"A gyár elmondása szerint magasan túlteljesítettük minden elvárásukat. Úgy tudnám szemléltetni, hogy ha az elképzelésük a földtől az én orromig tartott, akkor a mi teljesítményünk szintje Jaime Puig vagy Bári Gergő feje felett fél méterrel van (ehhez tudni kell, hogy Gergő és Jaime is 190 centi környékén jár valahol). Nem sejtették, nem várták és nem is számítottak rá."
De nem csak a Cuprának kellettek nagyon a sikerek. A Zengő Motorsport a 2015-ös hungaroringi WTCC hétvége óta nem nyert, tehát egy ötéves ínséges időszak ért véget.

Acona-dobogo-2020.jpg

Fotó: Eurosport

"A csapatnak és nekem is nagyon kellett ez az év, hogy megmutassuk, Michelisz Norbi után is van élet a Zengő Motorsportnál. Sokan elkönyveltek bennünket úgy, hogy Norbi nélkül semmire sem vagyunk képesek, és nagyon fontos, hogy meg tudtuk mutatni, a Zengő Motorsport még mindig egy jó csapat. Öröm volt végre újra látni a srácok boldogságát is."
De a WTCR-en belül is örültek Zengőék sikereinek, hiszen a csapat népszerű a szervezők körében is.
"Szerencsére a bajnokság oldaláról is segítenek, amiben csak lehet. Rengeteget köszönhetünk az Eurosport Events-nek és személyesen Francois Ribeirónak, akivel kiváló a kapcsolatom, és tényleg mindenben mellettünk áll. Egy nagyon korrekt üzleti viszony alakult ki köztünk, ahol megbízhatunk egymásban, és mindenki teszi, amit vállalt."
"A szezon végén az Eurosport Events szinte összes fontos embere bejött hozzánk, és elmondták, mennyire szeretnek minket, mi vagyunk az egyik kedvenc csapatuk. Külön kiemelték, hogy mi mindig tartottuk magunkat ahhoz, amit kértek."

zengo-csapatkep-2020.jpg

Fotó: Eurosport

Ez az interjú itt véget is érhetne; szépen összefoglaltuk a sikeres visszatérés évét. De akkor ez nem egy Zengő Zoli interjú lenne. A csapatfőnök nem a spanyolországi második futam felvételeit nézegeti mostanában, hanem még az ideinél is nagyobb akar dobni. Sokkal nagyobbat.
"Nagyon durva terveink vannak jövőre. Két olyan sztárpilótával kötöttem előzetes megállapodást, hogy ha most elárulnám, dobpergés közepette sütnél nekem barbecue-t a célegyenesben, miközben rajtol a mezőny. Olyat akarok letenni az asztalra, amire a Cupra egyszerűen nem tud nemet mondani."
"Legalább öt forgatókönyvet raktunk össze. Hat olyan versenyző van, aki jelezte, szeretne nálunk menni. Ideális esetben négy autóval tervezünk, plusz lenne egy ötödik, amit csak tesztelésre használunk. Elképzelhető, hogy ez az egyik idei autónk lesz. És nem beszélek mellé, az abszolút bajnoki címért akarunk menni."
A nevek természetesen nem nyilvánosak, de maradjunk annyiban, elkezdtem utána nézni, pontosan hogyan is történik ez a barbecue. Szükség lehet rá 2021-ben...

Azcona-palyan-cupra.jpg

Fotó: Eurosport

WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00
WTCR
Hivatalos: újabb nagy gyártó csatlakozik a TCR-kategóriához
29/04/2021 12:46