Mindezt egy példa nélkülien sikeres szezon után.
2021-ben a Zengő Motorsport a Cuprával megnyerte a PURE ETCR-t, az első többmárkás elektromos túraautó bajnokságot. Egyéniben és csapatban is. A WTCR-szezont történelmi dupla győzelemmel zárták, és a nehézségek ellenére a bajnokság derekán Mikel Azcona még összetett-esélyesnek számított.
Mindezt úgy, hogy a költségek döntő hányadát a Zengő Motorsport vállalta magára. Mind a két bajnokságban indítottak magyar pilótát (Boldizs Bencét és Nagy Danit), a csapat pedig magyar mérnökökből és szerelőkből állt.
WTCR Saudi Arabia
A hétvége híre: Huff visszatér, hogy a Zengő Motorsporttal harcoljon a dobogóért
25/11/2022 - 11:57
A jelenlegi helyzetben, amikor az autógyárak ezen a szinten minden eurocenten elgondolkodnak, azt hinné az ember, hogy óriási a kereslet egy ilyen csapat iránt.
Sikerek? Pipa! Elszánt vezetés? Pipa! Tapasztalat? Pipa! Szurkolótábor? Duplán pipa! Anyagi szerepvállalás? Aki saját költségen lenyomott egy dupla szezont, az simán részt tud vállalni egy kooperáción alapuló projektben.
Zengő Zoli a télen több márkával is egyeztetett. Nem kért ingyen autót, grátisz alkatrészeket, nagy támogatást, sőt. Hajlandó lett volna többet hozni, mint amennyit a másik féltől kért.
Itt van nekem Johan Kristoffersson és Rob Huff, akik beülnének az autóba.
"Velük bajnoki címért mehetnénk. Az ő fizetésüket én állom, akárcsak a nevezést és a csapat béreit is. Nem máson akarunk élősködni, hanem egy rendes partnert keresünk, aki beleteszi a maga részét, és nyerni akar velünk” – mondta Zoli az Eurosport Hungary-nek.
Ennek ellenére mostanáig egyik vonalon sem állt össze a kép. Továbbra is több vas van a tűzben, és mivel folynak az egyeztetések, ezek egyelőre nem nyilvánosak, de csak lassan tisztul a kép, és túl sok a bonyolító tényező.
Pedig a bajnokságnak is szüksége lenne még autóra, április elején ugyanis mindössze 11 hivatalosan bejelentett versenyzőből áll a mezőny. A pletykák szerint ehhez jöhet még két Audi, de egyelőre ennyi.
https://i.eurosport.com/2022/04/06/3350868.jpg
Zoli sosem titkolta, egyik szenvedélye lett a WTCR, és az, hogy a bajnoki címért harcoljon. Most viszont rendkívül lehangoltan beszélt. Főleg azért, mert hatalmas csalódásként éli meg, hogy a tavalyi eredmények után idehaza senki nem állt mögéjük.
„Tavaly megnyertük a legelső többmárkás elektromos túraautó bajnokságot, a PURE ETCR-t. Első magyar csapatként győztünk elektromos sorozatban. Mindezt úgy, hogy magyar mérnökökből és magyar szerelőkből állt a Zengő Motorsport, akik felbecsülhetetlen tudást szereztek.”
„Közben a nehéz kezdés után a WTCR-ben is feljavultunk, a végén pedig történelmi dupla sikert arattunk. Itt volt magyar pilótánk, ráadásul a nemzetközileg is elismert versenyzőink, Mikel Azcona, a korábbi világbajnok Rob Huff és Jordi Gené mellet is magyar mérnökök dolgoztak.”
Komoly sikereket hoztunk az országnak, egy innovatív, jövőbe mutató sorozatban, és közben magyar mérnökök, illetve szerelők szerezhettek nálunk olyan tudást, amit máshol nem lehet összegyűjteni.
"Ennek ellenére sem volt senki itthon, aki azt mondta volna: gratulálunk srácok, jövőre szeretnénk egy kicsit segíteni benneteket. Mélységesen csalódott vagyok! Az is felmerült benne, hogy hagyom az egészet a francba, de az igazság az, hogy még mindig nem adtam fel.”
„Számomra egy küldetés, hogy a magyar szerelők és mérnökök ilyen magas szinten kapjanak lehetőséget, és miattuk nem akarom elengedni. Remélem, ezt az értéket itthon is felismerik majd. Ezen dolgozom, és ha majd lesz időm, sírok a zuhany alatt.”
Zengő Zoli sok nehéz helyzetből talált már kiutat, és nagyon szurkolunk neki, hogy idén is sikerüljön.
https://i.eurosport.com/2022/04/06/3350876.jpg
WTCR Bahrain
Rob Huff nem indul a hétvégi bahreini WTCR-futamon
08/11/2022 - 17:06
WTCR
Verseny nélkül lett privát bajnok a Zengő Motorsporttal Rob Huff
13/09/2022 - 09:41