Kétszeres brit túraautó bajnok, négyszeres túraautó világbajnok és tízszeres Andros Trophy győztes. Yvan Muller a túraautózás egyik legnagyobb jelenkori klasszisa, de ő is ugyanúgy kezdte, mint bárki más: gokarttal.


A Lynk & Co francia pilótája és az Yvan Muller Racing tulajdonosa a Fast Talk presented by Goodyear podcast-sorozat keretében mesélt arról, hogyan került kapcsolatba az autóversenyzéssel, és milyenek voltak az első lépések.
"A motorsport szeretete az édesapámon keresztül jött be a családba, aki hegyi versenyeken indult. Nem volt túl sok pénze, úgyhogy egyedül ez a bajnokság jöhetett szóba. Én szinte ebbe születtem bele, hiszen 1972-ben kezdett el hegyi versenyeken indulni, amikor én három éves volt"
- meséli Muller.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"A húgom mindig ment vele. Aztán, amikor Cathy 12-13 éves lett, egy nyaralás alkalmával apám bérelt neki egy gokartot. Majd mikor onnan hazajöttek, vett is egyet, de csak a szórakozás kedvéért. Az ember, aki eladta neki, javasolta, hogy váltson ki engedélyt, és induljanak versenyeken is."

Muller-gokart-morbidelli.jpg

Fotó: Eurosport

Muller ekkor még nagyon fiatal volt, de természetesen ő is követte a családot, és rettenetesen élvezte, hogy hétvégenként a versenypálya mellett lehetett. Közben pedig ez a világ egyre jobban bevette magát a szívébe. 
"A fiatal gyerekek általában a focisták nevét szokták kívülről fújni, de én a Formula 1-es pilótákkal voltam így. A 80-as 90-es évekből szinte mindenkiről tudtam. Persze először Fangio volt a kedvencem, aki inkább még a 50-es évekhez tartozik, de aztán a nyolcvanas években Pironi volt a legjobb francia, majd Francois Cevert és Alain Prost következett. De nem egy kedvenc versenyzőm volt, hanem úgy általánosságban a motorsportot követtem."
Ahogy teltek az évek, a kis Yvan számára egyre kevésbé volt elég a nagyok csodálása, és a tesó kísérgetése. Ő maga is gokartba akart ülni.
"Talán nyolc vagy kilenc éves lehettem, amikor az én pályafutásom is elindult. Akkoriban még nem rendeztek gokartversenyeket kisgyerekeknek, úgyhogy eleinte a nővérem ölében ültem, ő kezelte a pedálokat, én pedig kormányoztam."
Muller szerint nehéz megmondani, hogy akkor volt-e nehezebb elindítani egy karriert, vagy most. Régen messze nem adatott meg ennyi lehetőség a fiatalok számára, de akkoriban sokkal olcsóbb volt a gokartsport. Mára minden nagyon profivá vált, és bár a gokart illetve maga a versenyzés nem drágult sokat, a körítés, a profi szerelők és háttér miatt jelentősen többe kerül, ha valaki eredményes szeretne lenni. 

muller-gokart-plusz-kep.jpg

Fotó: Eurosport

Muller-gokart-szines.jpg

Fotó: Eurosport

WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21