Szombaton és vasárnap rendezik Jeddah-ban, a forma-1-es pálya egy rövidített verzióján a WTCR utolsó két futamát.
Két héttel ezelőtt Bahreinben egyedül a Honda Civic Type-R-ek kaptak kompenzációs súlyokat, ezúttal viszont a Hyundaiok is felzárkóznak melléjük.
A súlykompenzáció a WTCR saját teljesítménykiegyenlítő rendszere, amely meghatározott szabályok alapján automatikusan (tehát nem szubjektíven) határozza meg, melyik márka mennyi pluszsúlyt kap. Az idei évben is csak az időmérőn futott két legjobb kör átlagát mérik össze márkánként.
WTCR Saudi Arabia
Közmunkára ítélték a Tassi Atikát megtorpedózó argentint
28/11/2022 - 09:28
A számítás során csak a legutóbbi két hétvége eredményeit veszik figyelembe, és a legjobb átlagitővel rendelkező autó 40 kiló pluszsúlyt kap. Innentől kezdve tizedenként haladva 10 kilóval csökken kompenzáció, így akinek az átlagideje 4 tizeddel vagy vannál többel marad el a legjobb átlagtól, az nem kap pluszsúlyt.
Van azonban még egy pontosítás a rendszerben, és ennek most nagy jelentősége lesz. Az átlagidő kiszámításába ugyanis azt is beleveszik, az adott márka mennyi pluszsúlyt cipelve érte el a szóban forgó teljesítményt.
Logikus, hiszen, ha két autó azonos időeredményre volt képes, de az egyik +40 kilóval, a másik pedig pluszsúly nélkül érte el, az teljesen más szituáció.
Ennek a szabálynak köszönhető, hogy a Hyundai-ok csak minimálisan, 10 kilóval lesznek nehezebbek, mint két hete Bahreinben, miközben a Honda marad +40 kilón.

Nestor Girolami

Fotó: FIA WTCR

Ha a nyers átlagidőket nézzük, a Hyundai picit több, mint egy tizeddel volt gyorsabb a Hondánál Bahreinben, csakhogy az Elantrák ezt 0 kiló pluszsúllyal érték el, miközben a Hondák 40 kilóval.
Ennek, és az Annau du Rhinről áthozott köridőknek köszönhető, hogy Michelisz Norbiék mindössze 10 kg pluszsúlyt kapnak az év utolsó versenyhétvégéjén.
Itt azért finoman visszautalnánk a bahreini időmérő végén történtekre, amikor jól láthatóan Norbi és Azcona is elvette picit (Norbi talán a kelleténél kicsit jobban) a gázt. Ha akkor mindent kihoznak az autóból, a mostaninál legalább 20 kilóval többet kapnak.
Bahreinben egyébként a nyers köridőket nézve egy icipicivel az Audi is Honda előtt járt, de a fent említett szabály miatt az ő pluszsúlyuk nem változik, marad 0 kg. A Cupra esetében ez nem is volt kérdés. Két héttel ezelőtthöz képest tehát az egyetlen változás, hogy a Hyundai 10 kilóval nehezebb lett, minden más érintettlen maradt.
(Az autók végleges összsúlyát a súlykompenzáció mellett a kategória által meghatározott BoP is befolyásolja.)
A Szaúd-Arábiára érvényes pluszsúlytáblázat:
https://i.eurosport.com/2022/11/24/3496044.jpg
WTCR Saudi Arabia
Tassi Atikát az élről lökték ki a WTCR történetének utolsó futamán
27/11/2022 - 22:25
WTCR Saudi Arabia
Michelisz Norbi egy keményen megharcolt dobogóval búcsúzott a WTCR-től
27/11/2022 - 22:15