Szerintem nem! A most következő cikkben először leírom, mit, és aztán megpróbálom kifejteni, miért nem. Bár egy citroenes pilóta (Pechito Lopez) végzett az élen a pénteki salzburgi teszten, mégis váratlan eredmény született a harminc perc során: a gondoltnál sokkal kisebb a különbség a három nagy márka között.
Leginkább a Honda "remeklése" meglepetés, Mehdi Bennani harmadik lett, Tiago Monteiro pedig ötödikként zárt. A Chevrolet-k is szépen muzsikáltak, Hugo Valente szerezte meg Lopez mögött a második helyet, és Gianni Morbidelli, Tom Chilton valamint Tom Coronel is befért a top10-be.
Mindennél többet elmond a kialakult helyzetről, hogy az első 11 pilóta van egy másodpercen belül, amire még nem nagyon volt példa a TC1-es autók bemutatkozása óta. Ha csak az eredményekből indulunk ki, még sosem volt ennyire szoros a mezőny.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
Kicsit részletesebben Michelisz Norbiról. A Zengő Motorsport pilótája egy szokatlanul hosszú etappal kezdett, csak nyolc kör után jött ki először a boxba, azaz hat gyors kört futott. Fokozatosan növelte a tempót, és amikor bejött, a második helyen állt Yvan Muller mögött.
Mindebből arra bátorkodom következtetni, hogy az alapbeállítás rendben lehet, hiszen Norbi tapasztalatával nincs szükség nyolc körre, hogy meg lehessen mondani, mit merre kell tekerni az autón. Egy rövid boxban tartózkodás után Michelisz visszatért a pályára, és egyből abszolút legjobb időt ment az első és a harmadik szektorban is, majd egy levezető kört követően ismét bejött a szervizcsapathoz.

Fotó: Eurosport

További gyors körökre viszont már nem maradt lehetősége, hiszen pont akkor jött a piros zászló, amikor visszatért a pályára, és teljesítette a felvezető körét. Ha ez nincs, erős a gyanúm, hogy befér az első ötbe.
Tom Coronel és Gabriele Tarquini autója is megállt, utóbbi állítólag füstölt is, ezért kellett félbeszakítani a tesztet, és mivel már nem volt sok hátra, eltekintettek az újraindítástól. Norbi így végül a nyolcadik helyen zárt, hét tizeddel Lopez mögött. Minden további elemzésnek akkor lesz értelme, ha konkrét információkat kapunk a csapattól.
Ez tehát a helyzet az élen, és most nézzük, van-e ok a bizakodásra. Bár néha előfordulnak csodák, érzésem szerint nincs. Nyakamat tenném rá, hogy a Citroenek messze nem adtak ki mindent magukból, főleg mivel a csapat először jár a Salzburgringen. Tudjuk, hogy ez a pálya komolyan igénybe veszi a bal első gumikat, így biztosan vizsgálgatják a gumikopást, és keresni fogják az ideális futómű beállítást.
Engem gyanakvóvá teszt a Honda feltámadása is. Tudjuk, hogy az autón nem történt érdemi fejlesztés a legutóbbi versenyek óta, ahogy azt is, hogy motorerőben nem állnak valami jól. Furcsa lenne, ha pont egy erőpályán lépnének nagyot a riválisok felé "csak úgy, magától".
Megint ott tartunk, hogy a teszttel kapcsolatban rengeteg a bizonytalanság, és nehéz konkrét következtetéseket levonni. Ennek ellenére nagyobb összegben mernék fogadni arra, hogy nem ez lesz a realitás a hétvége során. Bár tévednék egy hatalmasat...

Fotó: Eurosport

A Lada legalább nem okoz fejtörést, ők hozták, amit megígértek: szenvednek. A gyors kanyarokban instabil a rövid tengelytávú Granta, az egyenesben pedig túl nagy a légellenállása, és túl nehéz is. James Thompsonék az utolsó három helyet bérelték ki a TC1-es mezőnyben, JT ráadásul mindössze nyolc kört tett meg, ami műszaki hibát sejtet.
Hasonló a helyzet Dusan Borkovic-csal is, a szerb kilencszer ment körbe, és még René Münnichtől is kikapott. Nem lepne meg, ha ott is csoki lenne a palacsintában.
A pénteki teszt végeredménye:

Aut_teszt

Fotó: Eurosport

A salzburgi hétvége holnap reggel kilenckor folytatódik az első szabadedzéssel.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00