Ismét egy emlékezetes történet, továbbra is 2005-ből. Eddig jártunk már Monzában, Magny-Cours-ban és Silverstone-ban is. Az idénynyitó fordulatos meccseket, a franciaországi hétvége totális BMW fölényt, Anglia pedig Alfa uralmat és egy mázlis SEAT győzelmet hozott.
Ilyen előzmények után utazott a WTCC mezőnye Imolába, ami Fabrizio Giovanardi kedvenc pályájának számított. Az alfás olasz klasszis ennek megfelelően uralta is a hétvégét, megnyert minden edzést, és a pole-ból indulva nagy fölénnyel győzött az első versenyen.
Komoly izgalmakat ígért viszont a második futamra, hogy Alex Zanardit nyolcadikként intették le, 2005-ben pedig még úgy szólt a szabály, hogy aki az első versenyen nyolcadikként ér célba, az indul a másodikon a pole-ból. Zanardi a 2001-ben történ borzalmas baleset után, amelyben mindkét lábát elveszített, 2003-ban tért vissza, ám a két ETCC-s szezon során nem hogy dobogóra nem állt, de pontokat is csak módjával gyűjtött. Most viszont hazai közönség előtt a pole-ból indulva mindenki a csodában reménykedett.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
És a csoda nem is volt messze. Az olasz legenda hatalmasat rajtolt a ROAL BMW-vel, a mögüle indulók pedig kicsit beragadtak, így jókora előnnyel fordulhatott az első kanyarban. Zanardi mögé két, pluszsúllyal gazdagon megpakolt márkatárs, Dirk Müller és Andy Priaulx kapaszkodott fel a második-harmadik helyre.
Elég hamar kiderült, hogy a két bajnokaspiráns sokkal gyorsabb, mint Zanardi, ám az olasz tartotta magát, amíg csak bírta. Müller a harmadik körben előzte meg, kb. fél körrel később pedig Priaulx is elment neki. Elengedésről szó sem lehetett, de túl nagy kockázatot sem vállalt a kétszeres Champ Car bajnok, elvégre márkatársakról volt szó.
Az olasz ezután egy idei tartotta a lépést Müllerrel és Priaulx-al, ám idővel kicsit leszakadt róluk, és egyre közelebb kerültek hozzá az üldöző Alfák. Különösen Augusto Farfus volt elemében (bizony, 2005-ben még Alfával ment), a brazil előbb Giovanardit majd James Thompsont előzte meg, a hajrában pedig kihívta Zanardit is a dobogóért.
Amit az olasz veterán az utolsó két körben művel, az maga volt a védekezés magasiskolája, ahogy pedig Farfus végül elintézte a dolgot, az a parasztság netovábbja. Nem véletlenül szerzett elég sok haragost magának a brazil WTCC-s pályafutása során. Íme:
Akit esetleg érdekel, íme a két 2005-ös imolai futam teljes egészében, Martin Haven és David Leslie kommentálásában. 1. futam, 2. futam
Ha pedig valakit még ennél is részletesebben érdekel a WTCC történelme, az kattintson a szöveg alatti hirdetésre, hiszen hamarosan megjelenik Magyarország első WTCC-s könyve, amely többek között az elmúlt 10 történéseivel foglalkozik.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00