Bár még bő két hét van hátra az argentínai WTCC hétvégéig, az FIA már most kiadta a Termas de Rio Hondora érvényes súlytáblázatot, amelyben egyedül a Chevrolet-re kiszabott ballaszt mértéke változik, a többi márka pontosan ugyanannyi súlyt kap, mint a legutóbbi két versenyen.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Salzburgring, Moszkva, Spa) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
A spai "mészárlás" után természetesen továbbra is a Citroen áll a legjobban, így övék a referencia idő (ehhez hasonlítják a többiekét), és vele együtt a +60 kiló. Az RML Chevrolet Cruze-ok azonban két tizeddel közelebb kerültek a C-Elysée-khez, 0.7-ről 0.5 másodpercre csökkent a lemaradásuk az átlagidőben, azaz kapnak még 20 kilót a nyakukba, és Termasban már +40 kg kerül a pilóták mellé.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
EGY NAPJA
A Honda hátránya szemernyit sem csökkent, de nem is nőtt, továbbra is 0.7 másodpercre vannak a Citroentől, tehát Michelisz Norbiék Argentínában is egy 20 kilós csomaggal futnak majd pályára. A Lada esetében sajnos nem adták meg a pontos átlagidő hátrányt, ám jelentősen nem javulhatott az orosz márka helyzete, hiszen Termasban is pluszsúly nélkül, azaz 1100 kilón mehetnek majd a Granták.
A Santiago del Estero közelében található pálya kifejezetten tempósnak számít, így a Zengő Motorsport és a többi hondás csapat számára jól jön, hogy a Chevrolet-k 20 kilóval nehezebbek lesznek a Civiceknél.
A termasi fordulóra érvényes súlytáblázat:
Típus Különbség Pluszsúly ARG
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,7 s + 20 kg 1120 kg
Lada Granta??? s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,5 s + 40 kg 1140 kg
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48