A vártnál néhány nappal korábban, már előző hét csütörtökön közzétették az évad utolsó előtti, suzukai fordulójára esedékes pluszsúly táblázatot, amely mindössze két kisebb változást tartalmaz: a Hondák picivel nehezebbek, a Chevrolet-k pedig kicsivel könnyebbek lesznek, mint Sanghajban.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Termas, Peking, Sanghaj) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.
A kínai Forma-1-es pálya nagy Citroen fölényt hozott, a Honda pedig némi szerencsével megszerezte első TC1-es futamgyőzelmét, ráadásul az időmérőn és a versenyen is a Chevrolet-k elé kerültek a japán autók. Így aztán egyáltalán nem meglepő, hogy továbbra is a francia márka átlagideje a legjobb, így övék a +60 kilós ballaszt, és hozzájuk mérik az összes többi kocsi eredményeit.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
18 ÓRA
Pekinghez képest a Chevy-k egy tizeddel rontottak a típus átlagidején, így 0.5 helyett 0.6 másodperc a hátrányuk, és ez 10 kilótól szabadítja meg a Curze-zal versenyző pilótákat. A Honda viszont épp ellentétes utat járt be, Michelisz Norbiék hátránya 0.7-ről 0.6 másodpercre csökkent az átlagidők tekintetében, így ők még 10 kilót kapnak az anyósülés alá.
A pekingi remeklés után Sanghajban a Ladák visszacsúsztak oda, ahol eddig általában keresni kellett őket, egyik Granta sem jutott be a Q2-be, és a versenyeken sem szóltak bele a pontszerző helyek sorsába. Így aztán nem meglepő, hogy az orosz autók helyzete sem sokat változott, hátrányuk ugyan két tizeddel csökkent, de az 1.5 másodperces lemaradás még mindig bőven azt jelenti, hogy gyári minimumsúlyon futhatnak Suzukában.
Fontos még kiemelni, hogy három év után először nem a nyúlfarknyi Suzuka East körön, hanem a teljes GP pályán versenyez a mezőny Suzukában, amely valószínűleg sokkal jobban kedvez majd az izgalmas futamoknak, mint az előzésre teljesen alkalmatlan "keleti" szektor. Persze félő, hogy ezen a konfiguráción sokkal nehezebb lesz megismételni Michelisz Norbi tavalyi győzelmét.
A suzukai hétvégére érvényes pluszsúlyt táblázat:
Típus Különbség Pluszsúly JPN
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,6 s + 30 kg 1130 kg
Lada Granta1,5 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,6 s + 30 kg 1130 kg
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32