A hétvégén visszatér a világ egyik legjobb versenypályájára a WTCC, 2005 után ismét túraautó világbajnoki futamot rendeznek Spa-Francorchamps-ban. A fordulók előtti felvezetés fontos pillanata az aktuális súlytáblázat nyilvánosságra hozása.
Ez ma megtörtént, ám sok változást nem tapasztalhatunk Moszkvához képest, sőt, gyakorlatilag minden ugyanúgy maradt, mint az oroszországi hétvége előtt.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Szlovákiaring, Salzburgring, Moszkva) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Továbbra is a Citroené a referencia idő, így a francia márka kapja a maximális, 60 kilós pluszsúlyt. Moszkva azonban a két legközelebbi rivális hátrányán sem változtatott, a Honda és a Chevrolet lemaradása továbbra is 0.7 másodperc, azaz mindkét márka +20 kilót kapott Spa-ra.
A Lada egyetlen tizeddel került közelebb az elejéhez, 2.3-ról 2.2-re csökkent a hátrányuk, ám ez még mindig messze van attól, hogy "kiérdemeljenek" legalább egy morzsányi ballasztot, azaz az oroszok továbbra is a gyári minimumnak számító 1100 kg-on mehetnek.
A spai hétvégére érvényes pluszsúly táblázat:
Típus Különbség Pluszsúly Spa
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,7 s + 20 kg 1120 kg
Lada Granta2,3 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,7 s + 20 kg 1120 kg
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33