Máris rohan tovább a WTCC mezőnye, a múlt hétvégi pekingi vonatozás után egy sokkal nagyobb, hosszabb, szélesebb és modernebb kínai pályára, a Forma-1 által is használt sanghaji körre telepszik át a Túraautó Világbajnokság.
Ma reggel kiadták versenyre érvényes pluszsúlytáblázatot, amely elsősorban a Chevrolet-kat sújtja, a Hondákat ellenben némileg helyzetbe hozhatja.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Spa, Termas, Peking) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
16 ÓRA
Bár a kínai főváros mellett a Citroen egyik futamon sem tudott győzni (ilyenre először volt példa beszállásuk óta), a francia márka természetesen továbbra is magabiztosan őrzi vezető helyet az átlagidők tekintetében, azaz Sanghajban is övék lesz a maximális, +60 kilós csomag.
Az idei év során másodszor azonban a Chevrolet fél másodpercen belülre került a Citroenhez képest, így akárcsak Termasban, Sanghajban is plusz negyven kilót kapnak az RML által átépített TC1-es Cruze-ok.
A Hondák hátránya hatról hét tizedre nőtt az átlagidők tekintetében, így Michelisz Norbiék autói 10 kilóval könnyebbek lesznek a második kínai hétvégén mint az elsőn.
És hiába szerezte meg Pekingben első futamgyőzelmét a Lada, az oroszok lemaradása még mindig messze nagyobb annál, hogy pluszsúlyt kelljen kiszabni rájuk, így Thompsonék továbbra is a gyári minimumon, azaz 1100 kilón futhatnak.
A sanghaji hétvégére érvényes pluszsúlyt táblázat:
Típus Különbség Pluszsúly SHJ
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,7 s + 20 kg 1120 kg
Lada Granta1,7 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,5 s + 40 kg 1140 kg
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32