Bár még közel másfél hónap van hátra a pekingi WTCC fordulóig, az FIA ma közzétette az idei első ázsiai versenyre érvényes pluszsúly táblázatot. Ha röviden és tömören akarunk fogalmazni, akkor a Honda hízik, a Chevrolet fogy, a Citroen és a Lada súlya viszont nem változik.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Moszkva, Spa, Termas) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.
Argentínában a Citroën ismét kettős győzelmet aratott, ám jelentősen csökkent a francia márka előnye a többekkel szemben. A korábbi hétvégéken látott óriási fölényt azonban ez még nem tudja ellensúlyozni, azaz továbbra is masszívan a franciáké a referenciaidő, és vele együtt a +60 kiló.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
A második legnehezebb csomagot a Honda kapja Pekingben, Michelisz Norbiék 30 kilót tesznek majd az anyósülés alá, tízzel többet, mint Argentínában. A japán márka átlagideje 0,7 helyett most már csak 0,6 másodperccel marad el a Citroënekétől, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a számításból kikerült a salzburgi verseny. Na meg Termasban sem voltak olyan messze a Civic-ek.
A Chevrolet-k viszont megkönnyebbülhetnek. Az RML által gyártott autók Argentínában +40 kilóval futottak, amely rendesen visszavetette a teljesítményüket. Nekik kedvez, hogy az ausztriai verseny kikerült az egyenletből, hiszen a Cruze-ok kifejezetten jók voltak Salzburgban, Gianni Morbidelli még a Citroëneket is megverte az időmérőn. A Chevy a korábbi 0,5 helyett így már 0,7 másodpercre került a referenciaidőtől, ami 20 kilós könnyítést eredményez.
Bár látványosat gyorsult a Lada Termasban, Rob Huff pedig megszerezte a márka első dobogós helyezését a WTCC-ben, ez mind kevés volt ahhoz, hogy az oroszok "kiérdemeljenek" némi pluszsúlyt. Az átlagidőben ugyan nagyot léptek előre (2,2 helyett már csak 1,9 másodperc a hátrányuk), de ez még mindig kevés, így a Ladák Pekingben is gyári minimumsúlyon futhatnak.
A pekingi hétvégére érvényes súlytáblázat:
ípus Különbség Pluszsúly PEK
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,6 s + 30 kg 1130 kg
Lada Granta1,9 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,7 s + 20 kg 1120 kg
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00