Az FIA kiadta az idei utolsó WTCC súlytáblázatot, a makaói versenyhétvégén egyedül a Chevrolet-k tömege változik, a Citroenek, a Hondák és a Ladák pontosan ugyanannyi ballaszttal mennek majd, mint a megelőző suzukai forduló alkalmával.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Peking, Sanghaj, Suzuka) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus mennyi ballasztot kap.
Japánban a második futamot leszámítva ismét nagy fölényben volt a Citroen, így aztán a legkevésbé sem lepődünk meg azon, hogy - akárcsak valamennyi eddig fordulón - ezúttal is a francia márka pilótái cipelik majd a maximális, +60 kilós ballasztot. Pechito López, Yvan Muller és Sebastien Loeb tehát maximum a tesztek alkalmával próbálhatja ki, hogyan viselkedik gyári minimumon a C-Elysée; illetve reménykedhetünk, hogy jövőre már a versenyhétvégéken is sor kerülhet némi súlycsökkentésre náluk, hiszen az azt jelentené, hogy valamelyik márka megelőzte őket az átlagidőben.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
Futamot ugyan nem nyert, ám főleg egy körön igen versenyképes volt a Chevrolet Japában, ez az átlagidőkben is megmutatkozik, Tom Coronel és márkatársai egy tizeddel közelebb kerültek a Citroenhez, és így az idei szezon során harmadszor is megkapják a +40 kilós csomagot. Ennél közelebb idén senki sem került a franciákhoz.
A Honda viszont Gabriele Tarquini futamgyőzelme ellenére sem közeledett eleget a bajnok márkához, a japánok átlagos lemaradás továbbra is 0,6 másodperc, azaz náluk marad a Suzukában már jól megszokott +30 kilós ballaszt.
A legfrissebb súlytáblázatból az is kiderül, hogy a Citroen mellett a Lada jelentette idén az abszolút állandóságot, az oroszok ugyanis minden hétvégén gyári minimumsúlyon mehettek. Ez tehát Suzuka után sem változik, sőt James Thompsonék hátránya egy tizeddel még nőtt is a Japán előtti állapothoz képest, azaz maximálisan "megérdemelt" a +0 kg.
A makaói hétvégére érvényes pluszsúlyt táblázat:
Típus Különbség Pluszsúly MAK
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,6 s + 30 kg 1130 kg
Lada Granta1,6 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 0,5 s + 40 kg 1140 kg
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22
WTCR
Nagy Daninak a kvali után akár a dobogó is elérhető Szlovákiában
08/05/2021 10:23