A Motorsport-Total újságírója, Stefan Ziegler egy kövér és nagyon érdekes interjút készített Allan Gow-val, az FIA Túraautó Bizottságának elnökével, amelyben a WTCC múltjáról, jelenéről és jövőjéről beszélgettek. Néhány már korábban is elhangzott téma mellett egy-két úgy dologról is beszélt a Nemzetközi Szövetség tisztségviselője.
Alan, mi a véleménye az új szabályokról? Előrelépést jelenthetnek a bajnokság számára?
"Igen, szerintem mindenképpen, hiszen fontos, hogy egy világbajnokságon olyan autókkal lehessen versenyezni, amely a nemzetközi sorozatokban használt technikák felett áll. Egy világbajnokságnál fontos, hogy magasabb szintet képviseljen. Úgyhogy szerintem előrelépést jelenthet, ha a költségek a megfelelő szinten maradnak. Mivel valójában a jelenlegi autók továbbfejlesztéséről van szó, szerintem ez megvalósítható."
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
7 ÓRA
Nem jelent az problémát, hogy sok nemzeti bajnokság más szabályrendszerrel fut?
"Szerintem ez egyáltalán nem gond, hiszen minden sorozatnak az adott piacon kell megállnia a helyét. A brit bajnokság például azért váltott az NGTC-re, mert azon a piacon nem működött az S2000. Soha nem lesz olyan szabályrendszer, amely a világ össze túraautó sorozatára érvényes. Az ausztrál V8, a NASCAR és mondjuk Japán teljesen más előírások alapján működik."
Sok szurkoló szemében a WTCC még mindig egy kis bajnokság. Ezen a téren is lehet változás?
"Igen, az új szabályoknak köszönhetően ez is változhat. Új gyártók érkezhetnek, és ez friss lendületet adhat a sorozatnak. Azt gondolom, hogy a WTCC inkább stagnált az elmúlt időszakban, mivel szerintem nem kellett volna ilyen sokáig megtartani a jelenlegi szabályokat. Az új motorok behozásakor (2011) az új regulákat is be lehetett volna vezetni."

WTCC_general_13_monza

Fotó: Eurosport

Ezek szerint akkor szép jövőt jósol a WTCC-nek?
"Teljes mértékben. Az Eurosport 2017-ig kötött szerződést az FIA-val, és nekik is az az érdekük, hogy a bajnokság sikeres legyen. Remélhetőleg 2014-ben új lendületet kap a sorozat az új autóknak köszönhetően. Az FIA szempontjából az a legfontosabb, hogy megfelelő szinten maradjanak a költségek. Valamennyit persze fognak emelkedni, de nem drámaian."
Tudna pár számot mondani az új autók költségeivel kapcsolatban?
"Most még nehéz lenne, mert rengeteg információ kering a levegőben. A valós számokat majd csak akkor fogjuk látni, amikor az első prototípusok elkészülnek. Ráadásul még a szabályok végleges formája sem született meg."
Miért nincsenek még kész a végleges szabályok?
"A technikai bizottság, amelynek a gyártók is tagjai éppen ezen dolgozik. Ez egy igen hosszú, és bonyolult folyamat. Én magam ugyan nem vagyok tagja a bizottságnak, de egy-két dolog még hátra van. Sok különböző szempontot és érdeket kell egyeztetni. Ha tizenkét ember ül egy asztalnál, akkor általában nehéz megegyezésre jutni. A következő három hónap során viszont megszülethet a megállapodás."
Az új autóknak ősszel már pályán kéne lenniük. Nem lesz túl késő?
"Nem, mivel valójában a jelenlegi autók továbbfejlesztéséről van szó. Ha teljesen új alapokról kéne indulni, akkor más lenne a helyzet. Persze egy tökéletes világban valószínűleg most közelebb állnánk a szabályok véglegesítéséhez, de így is rendben lesz."
Fotó: WTCC Media
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22