Bizonyára sokan olvastátok már Wéber Gabi legutóbbi írását a zengomotorsport.hu oldalon. Azért kiteszem ide is, hátha nem jutott el mindenkihez. Gábor a rá jellemző egyenességgel beszél arról, hogy miért. Pontosabban, hogy miért nem.
A 27-es kormánya mögül: a tengerentúl
Portugália óta nem nagyon ültem a 27-es kormánya mögött, maximum álló helyzetben fotózás, vagy tárlatvezetés céljából. Azóta pedig 5-ös került rá, mert Norbi ezzel tesztelt a nyári szünetben, és most már kaliforniai borvidéken, Sonomában várja a pénteki ismerkedő szabadedzés kezdetét. Én meg itthon. Azt is elmondom, miért.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
8 ÓRA
A portimaói futam, az önhibámon kívül pocsékul sikerült első, és a saját hülyeségem miatt elrontott második futam rajtja ellenére a legjobb versenyhétvégém volt a szezonban, egyértelmű volt a javulás mindannyiunk számára. Pedig itt korábban nem vezettem és elég nehéz, összetett vonalvezetésű pályáról volt szó, mégis, minden, amit a Szlovákiaring óta tanultunk az autó beállításairól Dáviddal, itt csúcsosodott ki. Szóval tényleg kezdtem otthon érezni magam az autóban.
Ebből a szempontból a legrosszabbkor jött a másfél hónapos szünet Brazíliáig, majd az újabb kettő az USA-beli futamig, de azt is mindannyiunk tudtuk, hogy addig tartott a második autóra szánt keret, és muszáj lesz újabb támogatókat találni a folytatáshoz. Éppen ezért nem is álltam le, de a curitibai hétvégét már előre elengedtem magamban, hiszen az „én” autóm itthon maradt, így a szállítási időket is belekalkulálva nagyjából két hetem lett volna még szabad szemmel is jól látható összeg előteremtésére. Helyette itt volt a szeptember végi, sonomai dátum, ami alatt vagy összeáll az utolsó négy, tengerentúli futam muníciója, vagy már a 2013-as évre kezdek koncentrálni.
Mivel fajlagosan ezek a versenyek a legdrágábbak, így nagy jóindulattal is maximum egy futamra futotta volna, amit bármennyire is viszket a tenyerem, teljesen kidobott pénznek éreztem, nem lett volna több egy méregdrága vidámparki dodzsemezésnél. Nagyon szerettem volna vezetni Sonomában és Makaóban, de a későbbi pályaismeret miatt a másik két pályán is (mielőtt megköveztek, Suzukában sajnos továbbra sem a teljes pálya játszik, így a lényeg kimarad), de így tényleg semmi értelme nem volt. Arról nem beszélve, hogy az autóm utólagos kiszállítási költségei is ránk hárultak volna, hiszen a WTCC kontingens egyszerre mozog, aki nincs rajta, annak magának kell megoldania a „postázást”.
A dolog pozitívuma, hogy Norbi így két tesztnapot is teljesíthetett, ami még rengeteg számíthat a privát bajnoki címért zajló csatában. Én is szívesem köröztem volna, de a tesztek is komoly összegeket emésztenek fel, így Norbitól értelme sem lett volna elvennem a lehetőséget, ha egyáltalán felmerült volna. Ugyanúgy mindent megbeszéltünk, hogy miről mire jutott, mit próbált még ki, de érezni már nem fogom, csak a képernyőn keresztül látni a remélt fejlődést.
A jövő év szempontjából viszont pofonegyszerű volt meghozni ezt a döntést, hiszen miközben a csapat egyik fele a pályán küzd az idei privát bajnoki címért, addig a másik felünk már 2013-ban jár háttérmunka szempontjából. Fogalmazhatnék úgy is, hogy az idén újabb fokozatba kapcsolt, immár kétautós Zengő-WTCC projekt továbbfejlődése fontosabb cél számomra is, mint vért izzadva összerakott egy, esetleg két tengerentúli futam.
Addig meg hajrá Norbi, de ezt úgyis tudjátok!
Forrás:  zengomotorsport.hu
Fotó: zengomotorsport.hu és WTCC Media 
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22