Weber_arnyek

Fotó: Eurosport

A Gabival készített interjú utolsó része következik most. Beszéltünk már az Ő helyzetéről, a Zengő Motorsport esélyeiről a második Hondára, illetve a többi magyar túraautós pilóta is szóba került. Most a WTCC előtt álló jövőről lesz szó röviden.
Tudjuk, hogy 2014-ben jönnek az új szabályok, és jelenleg úgy fest, egy átmeneti év áll előttünk. 16 darab új technikával lehet számolni, és hozzájuk csatlakoznak majd azok, akik vállalják, hogy tovább versenyeznek a jelenlegi autókkal a Yokohama kupáért.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
18 ÓRÁJA
"Örülök, hogy erősebbek, nyersebbek lesznek az autók, egy jó sorozatnak gyerekkori álmok tárgyát éppúgy képeznie kell, mint kemény, test-test elleni versenyzést nyújtani. Sajnos szerencsétlen a gazdasági környezet, tőlünk nyugatra is kevesebb a pénz, és ez látszik is – ott van pl. Nykjaer" - mondta Gabi a WTCC Blognak.
Aki nem tudná, Michel Nykjaer három futamot nyert idén, magasan túlteljesítette az elvárásokat a Nika Racingnél, mégis menni kellett, mert elfogyott a pénz.
"A SEAT-ot sajnálom, hogy nem jön, de egy vb-sorozat alapvetően sosem lesz sokkal olcsóbb, úgyhogy a szabályokkal ez ellen keveset lehet tenni, vagy teljesen kiheréled az egészet. Viszont frissíteni muszáj volt, előbb-utóbb jönnek mások is szerintem."

Muller_Citroen_teszt_2

Fotó: Eurosport

Erre már én is utaltam korábban, lásd ITT.
Ha a gyári autókat nézzük, nagyon nincs okunk a panaszra, lesz kettő vagy három Honda, három Lada és három Citroen. A jelenlegi gazdasági környezetben ez már szép szám. A privát csapatok viszont nagy bajban vannak, főleg azért, mert az RML által ígért max. hat új Chevrolet-n kívül nincs elérhető úgy autó, meg akkor sem, ha a pénz megvolna rá (lásd All-Inkl.com Racing).
"A privát csapatok helyzete valóban elég kilátástalan, de mi sem voltunk/vagyunk más helyzetben igazából, csak annyi a különbség, hogy Norbi és a csapat teljesítménye miatt nekünk most van versenyképes technikánk. Zoli ezen dolgozik majd tíz éve, most sírjunk, hogy a többieknek nincs" - tette fel a költői kérdést Gabi.
Nem, ne sírjunk, inkább örüljünk, hogy beérett Zoliék munkája, és akár hiszitek akár nem, most tényleg a Zengő Motorsport ajtaja előtt sorakoznak a Hondára vágyó pilóták.
Fotó: WTCC Media, Wéber Gabi FB
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48