A Pireneusok lábánál található Pau, és az ott található 2760 méter hosszú Circuit de Pau-Ville versenypálya a motorsport történetének egyik ikonikus helyszíne, amit azonban az elmúlt években kicsit méltatlanul elhanyagoltak.

Kereken 1900-ban rendeztek itt először autóversenyt, nyert erre fele Juan Manuel Fangio, Jim Clark és Jack Brabham is (utóbbiak F1-es autóval), volt állandó helyszíne a Formula 2-nek (győzött itt, Jackie Stewart és Jochen Rindt), később pedig a híres F3-as futamokról volt ismert.
2007 és 2009 között a Túraautó Világbajnokság lett a fő attrakció ezen a látványos és elég veszélyes versenypályán, és itt történt meg, hogy a futamot vezető Franz Engstler ütközött a boxutcából túl rövid figyelmeztetés után kihajtó biztonsági autóval.
Pau
Michelisz Norbi: nem esett nehezemre elengedni Vernay-t
23/10/2021 08:17
A globális pénzügyi válság miatt 2010-ben nem tudták megrendezni a Pau Nagydíjat, majd ismét a formaautók vették át a terepet. Legutóbb az F3 eredeti hagyományait tovább vivő Euroformula Open rendezett itt verseny 2019-ben, az elmúlt két szezonban viszont a koronavírus járvány miatt csendesek maradtak Pau utcái.
Az utóbbi hónapokban a francia lapok is cikkeztek arról, vajon mi lehet a nagy múltú esemény jövője. A regionális La République des Pyrénées értesülése szerint a város vezetése egyszerre szeretné megőrizni a hagyományokat, miközben nyitna az új trendek felé, melynek lényege, hogy az utcai pályákon egyre több elektromos versenyt rendeznek.
Az Autohebdo pedig még tavaly év végén vette számba lehetőségeket, szintén kiemelve, hogy a benzines versenyek mellett az elektromos autóké lehet a jövő, de egy Formula E forduló megrendezése a brutálisan magas jogdíjak miatt nem tűnik megvalósíthatónak.
Szóba kerülhetne azonban egy megállapodás a Discovery Sport Events-el, amely akár egyszerre tenné lehetővé a hagyományok megőrzését és az innovációt. A DSE szervezi a Túraautó Világkupát, és az elektromos PURE ETCR-t is, a jövőben pedig az ő rendezésükben indul az Electric GT sorozat.
A WTCR visszatérésével fel lehetne éleszteni a régi WTCC-s hagyományokat, a PURE ETCR-el (amely jövőre már FIA Elektromos Túraautó Világkupa lesz) pedig lenne egy alternatív hajtású bajnokság is. Csábító hangzik ehhez hozzácsapni a 2023-ban induló Electric GT-t, bár az jó kérdés, három ilyen volumenű sorozatot bele lehetne-e tuszkolni egy hétvége programjába.
A pletykák szerint egyáltalán nem véletlen, hogy az idén kieső ázsiai versenyek egyikének helyére a Pau közelében található Pau-Arnos-t pályát választották beugró helyszínnek. Úgy hírlik, a bajnokság vezetése szívesen fűzné újra szorosabbra a kapcsolatot a várossal, és Vila Real után egy újabb legendás városi eseményt kelthetnének életre.
Hogy pontosan mikor, az még kérdés. A következő év talán picit korai lenne, bár mindenképpen érdekes, hogy a fent említett francia lapok szerint 2022-re tervezik a beígért új formulát.
Pau
Nem járt el a felügyelők keze a pau-i WTCR futamok után
20/10/2021 16:44
Pau
Michelisz Norbi 26 pontot gyűjtött a hétvégén - megmutatjuk, milyen volt a két Pau-Arnos-i futam
17/10/2021 13:53