2021-ben több új modell is bemutatkozhat a Túraautó Világkupán, közülük az egyik az Audi vadonatúj fejlesztésű RS 3 LMS TCR versenyautója, melyet többek között a márka gyári versenyzője, Fred Vervisch vezet majd.


Az Audi Sport nem állította feje tetejére a világot, inkább csak az eddig megszerzett tapasztalatok alapján tökéletesítette a TCR-gépet, amely a versenyzők elmondása szerint minden területen előrelépést ért el.
Vervisch szerint az új Audi annyira jónak bizonyult az első tesztek alatt, hogy szerinte egyből az első évben esélyes lehet a győzelemre. Főleg mivel sikerült megoldást találni a korábbi modell gyenge pontjára.
WTCR
A Hungaroringen is lesz idén elektromos túraautó-futam
7 ÓRA
"Egyből annyira jó időket mentünk a teszteken, hogy arra gondoltam, most egy még jobb versenyautó került a kezeim közé, mint korábban. Olyan fegyverünk van, amivel igazán erősek lehetünk, sőt, akár győzhetünk is. Egy évet kihagytam, úgyhogy fel kellett kicsit venni a ritmust, de remekül érzem magam. Nathanael Berthonnal teszteltünk együtt, akinek van tapasztalat a tavalyi szezonból, és magabiztosnak érezzük magunkat"
- mondta Vervisch.

vervisch-autoban.jpg

Fotó: Eurosport

"Az Audi mérnökei nagyon jó munkát végeztek. Az autó egyből megbízható volt, ami szinte lehetetlen egy új fejlesztésű gépnél, de nagyon biztató dolog. Korábban éppen a megbízhatatlanság volt az egyik gyenge pontunk, úgyhogy ez nagy előrelépés. A spanyolországi bejáratás után Vallelungában volt az első tesztünk. Esett is és volt száraz illetve átmeneti is a pálya, úgyhogy sokat tanultunk. Még több teszt van tervben, és nagyon várjuk a szezonkezdetet."
A belga versenyző életéből tavaly kimaradt a túraautózás, mivel az Audi úgy döntött, nem küld gyári pilóták a WTCR-be. Bár a GT-s elfoglaltságok miatt nem unatkozott, azért visszavágyott a Világkupába.
"2019 után úgy éreztem, a WTCR egy elvarratlan szál az életemben. Nagyon szerettem volna indulni 2020-ban, de az Audi más irányt választott, így nem lehettem ott a WTCR-ben. Kicsit csalódottnak éreztem magam, de ez is az élet része. Szerencsére akadtak más célok, például a GT3-ban. Aztán mikor kiderült, hogy az Audi dolgozik az RS 3 LMS második generációján, nagy megtiszteltetésnek éreztem, hogy érdeklődést mutattak irántam." 
Vervisch ismerős csapathoz tér vissza, az Audi WTCR-partnere a Comtoyou Racing lesz, amellyel a belga pilóta a távollét idejében is szoros kapcsolatot tartott. Egyik csapattársát már be is jelentették, az Audi Sport szerződtette a tavaly még privátként versenyző Nat Berthont. A másik két pilóta független lesz, őket később nevezik meg. 
WTCR
A TCR történetének egyik legnagyobb borulója indul a Hungaroringen
TEGNAP 10:18
WTCR
Tarquini először tett említést a visszavonulás lehetőségéről
TEGNAP 18:20