"A Nordschleife lehet a WTCC ékköve" - mondta a Túraautó Világbajnokságot vezető Francois Ribeiro, miután hetekkel ezelőtt hivatalosan bejelentette, az FIA első számú túraautós sorozata 2015-től kezdődően három éven keresztül versenyt rendez a legendás németországi Zöld Pokolban.
Az Eurosport Events motorsport menedzsere abban bízik, a legendás pálya a bajnokság iránt érdeklődést mutató gyártók számára is plusz motivációt jelent majd, sőt, néhány Nordschleife-imádó pilótát is bevonzhat, vendégversenyzőként.
"Számítunk arra, hogy néhány nagy Nordschleife-guru szeretne majd elindulni a WTCC futamon, és egyáltalán nem ér meglepetésként a dolog" - mondta Ribeiro a Motorsport-Total-nak.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
21 ÓRA
A beugrók helyzetét egyetlen "apró" probléma nehezíti: 2015-től csak az új TC1-es autókkal lehet majd rajthoz állni a WTCC-ben, amiből viszont meglehetősen kevés van. Idén összesen 17, és mindegyik teljes szezont fut a bajnokságban (kivéve Ma Qing Hua Citroenjét).
A helyzettel Ribeiro is tisztában van, és bár idén már nem nő a TC1-es gépek száma, abban bízik, jövőre több új autó is elérhetővé válhat az érdeklődők számára. A francia sportvezető a TV-s közvetítést sem tartja problémásnak a 26 kilométeres pályán.
"Nekünk két csatázó autó is elég ahhoz, hogy jó TV-show jöjjön össze.'"

Ribeiro_nordschleife

Fotó: Eurosport

Míg a leendő Nordschleife vendégművészek autót keresnek, a jelenlegi WTCC-s pilóták olyan lehetőségek után kutatnak, amelyek segítséget jelenthetnek a rendkívül hosszú és nehéz németországi kör megtanulásában. Az egyik ilyen a VLN sorozat, a német hosszútávú bajnokság, amely minden versenyét a Norschleifén rendezi.
A sorozat fontos szerepet tölt be a Nürburgring 24 órás életében, hiszen a pilóták ezeken a futamokon szerzik meg az induláshoz előírt versenykilométereket. Bár a WTCC-ben ilyen korlátozást nem terveznek, a versenyzők egy jelentős része valószínűleg rajthoz áll majd néhány VLN futamon.
"Az összes gyártó részéről jelezték, hogy a versenyzőiket szeretnék elküldeni a VLN-be, hiszen fontos, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek a pályáról. Előírni nem fogjuk senkinek, de mindenkinek hasznára válik. A gyártók egytől egyig felismerték, hogy Nordschleifén semmire sem mennek, ha a pilótáik nem ismerik átfogóan a pályát. Itt a tapasztalatnak sokszor nagyobb jelentőség van, mint az autó teljesítményének"  - fogalmazott Ribeiro.
És milyen igaza van; 26 kilométer, több mint 150 kanyarral, számtalan hibázási lehetőséget rejt magában, így kellő tapasztalat híján még a legjobb autó sem húzza ki a pilótát a csávából.
Bár a VLN futamok meglehetősen nyitottak a különböző kategóriákból érkező autók felé, nagyon valószínűtlen, hogy bármelyik márka TC1-es kocsival nevezzen. Ezeket az gépeket ugyanis 25-30 perces és nem négyórás versenyekre tervezték.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22