Nagyjából papírforma eredményeket hozott a suzukai időmérő edzés, a Citroenek hármas győzelmet arattak, Pechito López pedig idén már hatodik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót. Az argentin listavezető mindössze hét századdal volt gyorsabb Yvan Mullernél, és ezúttal Sebastien Loeb is közel járt a márkatársakhoz.
A Q3-ba rajtuk kívül két chevrolet-s, Tom Chilton és Hugo Valente verekedte be magát, a Honda pilótái közül pedig Michelisz Norbi végzett legelőrébb, a Zengő Motorsport versenyzője hatodik lett.
A Hondák a vártnál gyengébben szerepeltek, ám Gabriele Tarquini fordított rajtrácsos pole-ja némi vigaszt és reményt jelenthet számukra. A Lada ezúttal egyetlen autóval sem jutott be a Q2-be. Ilyen előzmények után jöjjenek a legfontosabb vélemények az időmérőről és a holnapi versenyekről, amelyekre egyébként esőt jósolnak.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Michelisz Norbi (TouringCarTimes): "Nehéz versenyekre számítok, hiszen nagy a lemaradásunk az élbolyhoz képest. Jelenleg nem csak a Citroenek de a Chevrolet-k is előttünk járnak, ezért nem állítanám, hogy magabiztos vagyok a futamokra nézve. Lassabb autóval nehéz valakit magad mögött tartani, főleg egy olyan pályán, mint Suzuka. Az esőt szeretem, de ezt a különbséget még a vizes pálya sem tüntetné el. A korábbi versenyeken egyes riválisaink két másodperccel voltak gyorsabbak nálunk, úgyhogy az eső sem oldja meg a problémáinkat."
José María López: "Fantasztikus, hogy a Citroen ismét hármas győzelmet aratott, ez is mutatja, mennyire jó autó a C-Elysée. Egy lépéssel közelebb vagyok a bajnoki címhez, de ugyanúgy teszem a dolgom tovább, mint bármelyik másik versenyen. Főleg, hogy a holnapi nappal kapcsolatban felmerült némi bizonytalanság: könnyen lehet, hogy esni fog."
Yvan Muller: "Elégedett vagyok a második hellyel. Pénteken kicsit aggódtam, mivel nem úgy ment az autó, ahogy szerettem volna, de a csapat kemény munkájának köszönhetően sikerült megtalálnunk a helyes utat. A Q3-ban megpróbáltam egy kicsit rövidebbet fékezni a 15-ös kanyar előtt, de nem sikerült, így pontosan ugyanolyan kört futottam, mint a Q2-ben.
Sebastien Loeb: "Éppen csak, hogy bekerültem a Q3-ba. Tiago Monteiro mögött akartam szélárnyékot fogni, de Mehdi Bennani bevágott közénk. Később aztán hibázott a gyors körén, és le kellett mennem a pályáról, hogy elkerüljem, ezzel viszont tönkre tettem a gumijaimat. A Q3-ban jó volt a köröm, de a sikánnál elfékeztem magam, ez a hiba pedig valószínűleg a pole pozícióba került."

TARQUINI_suzuka_porol

Fotó: Eurosport

Gabriele Tarquini: "Ötödik lettem a Q1-ben, a Q3-ba viszont sajnos nem sikerült bekerülnöm, mert sokat nőtt a tempó. Megpróbáltam én is gyorsulni, de elkövettem egy kicsit hibát. Az első versenyt megpróbálom túlélni, a másodikon pedig a poleból a dobogó a cél."
Tiago Monteiro: "Elég kevés kört tudtunk csak megtenni, úgyhogy nehezen találtam a ritmust. Az utolsó körömön túlságosan rámentem a rázókőre, és ezzel időt veszítettem. Nem lesz könnyű dolgom holnap, de harcolok tovább."
Alessandro Mariani: "Még mindig a szezon elején összeszedett fejlesztési hátrány súlyát nyögjük. Tudom, ez sokaknak mentegetőzésként hangozhat, de higgyék el, óriási munka hat hónapot ledolgozni. Rengeteg adatot gyűjtöttünk az autóról, és ennek nagy hasznát vesszük majd a téli fejlesztési időszakban."
Gianni Morbidelli: "Sajnálom, hogy nem sikerült bekerülni a Q3-ba, mert egyébként nagyon elégedett voltam az autó teljesítményével. A sikánnál viszont valami baj történt amikor kettesből hármasba váltottam, és ott három fontos tizedet veszítettem, amivel lemaradtam a Q3-ról. Ezen a pályán akad néhány olyan kanyar, amely kifejezetten megterheli a gumikat, így ez fontos tényező lehet. Mivel elégedett vagyok a beállításokkal, nem örülnék az esőnek."
Rob Huff: "Bíztam benne, hogy bejutunk a Q2-be, de közben tudtam, a pálya nem kedvez nekünk. Végül igazából közelebb voltunk hozzá, mint amire számítottunk, de a fél másodperc nem ledolgozható. Éppen egy jó körön voltam, amikor érkezett a piros zászló, utána pedig becsúszott egy hiba. De legalább spóroltam pár jó gumit Makaóra, ami az egyik kedvenc pályám. Ha holnap esetleg esik, az versenyképessé teheti az autót, mert eddig mindig jó volt csúszós pályán. Megpróbálunk mindent kihozni Suzukából, de nem vagyunk versenyben a bajnokságban, így a dobogón kívül mindegy, hol végzünk, azaz beáldozhatjuk a futamokat a makaói felkészülésre."
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21