WTCC_general

Fotó: Eurosport

Hogy őszinte legyek, engem személy szerint nem lep meg a SEAT döntése. A kérdést már a Chevrolet kapcsán is feszegettem: mennyi esélye lehet egy privát, vagy akár gyári támogatású privát programnak a Citroen és a Honda elsöprő erejű projektjével szemben? Van-e értelme az előző cikkben említett összeget (300-400.000 euró motor nélkül) "elverni", ha csak a pontszerzés, meg egy-két malacos dobogó a maximum, ami elérhető? Egy gyári programmal szemben csak egy másik gyári program veheti fel sikerrel a küzdelmet, ezt a Chevrolet kapcsán láttuk az elmúlt évek során.
Átalakulás előtt áll a WTCC, és ma még nehéz megmondani, hogy ez siker vagy kudarc lesz. A bajnokság 2005-ös indulásakor a gyári csapatok alkották a mezőny gerincét, a BMW, az Alfa Romeo, a SEAT és a Chevrolet 14 autót dobott be a közösbe. Aztán szép lassan elkezdtek fogyni a gyártók, először az Alfa, majd 2009-ben SEAT, 2010-ben pedig a BMW. 4-5 év alatt megfordult a trend, és az elmúlt jó pár szezonban (gyakorlatilag 2010 óta) a privát alakulatok kerültek fölénybe.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
EGY ÓRA
Korábban egy-egy privát pilóta annak is örült, ha pontot szerzett, manapság meg Tom Coronelek, Franz Engstlerek és Stefano D'Asték is nyernek futamokat.
Érzésem szerint Marcello Lottiék szeretnének visszatérni a kezdetekhez, és (világbajnokságról lévén szó egyébként jogosan) az lenne a cél, hogy ismét a gyári programok versengjenek a VB elsőségért. Ehhez viszont elkötelezett gyártók és autók kellenek. Márpedig ha a nemrég bejelentett hat !privát! Chevrolet leszámítjuk, akkor nyolc tisztán gyári autó lesz a mezőnyben (2 Honda, 3 Citroen, 3 Lada). Ez jobb, mint amit eddig láttunk, de még messze elmarad attól, ami 2005-ben volt, és ami ideális lenne.
Arról nem is beszélve, hogy a gyártók babusgatása és beédesgetése közben a WTCC picit megfeledkezik a privát csapatokról, akikre történetük legnehezebb tele vár. Talán lesznek, akik túlélik a nagy átrendeződést, de sok eltűnnek majd. A BMW és most már a SEAT nélkül egyelőre nehéz látni, hogy mihez kezdjen most egy privát alakulat a WTCC-ben. Félek tőle, hogy sok megszokott és megszeretett csapat elmegy majd, más bajnokságokban (pl. GT) kamatoztatják a tudásukat, és akkor ki veszi át a helyüket?
Ahogy mondtam, megy az átrendeződés a WTCC-ben. Ha sikerül még 1-2 új gyártót bevonni (pletykálnak a Subaruról, a KIA-ról, a Fordról, de még az Alfa Romeoról is), akkor sikersztori lesz a bajnokság, ám ha nem, annak akár bukta is lehet a vége.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00