A tavalyi szezon néha szánakozó mosolyra fakasztó kamukörei után úgy tűnik, idén végre elkezdett fújni az őszinteség szele a WTCR-ben. Míg egy éve a legtöbb csapat és projekt-vezető görcsösen próbálta bizonygatni, hogy ezek márpedig privát csapatok, nemrég két prominens személy is nyíltan beszélt a témáról.
A TCR-kategóriát hivatalosan a gyártóktól teljesen független csapatok számára hozták létre, ám a rendszer nem tudja, és valószínűleg nem is akarja megakadályozni, hogy a gyártók ilyen-olyan módon támogatást adjanak egyik-másik kiválasztott istállónak.
Kattints ide és kövess minket az Instagramon
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
A Túraautó Világkupa megalkotásával viszont ez az egész egy teljesen új szintre emelkedett, és ennek legjobb példája az idén érkező Lynk & Co, melynek autóját (valódi) privát csapatok még meg sem vásárolhatják. 
Gyakorlatilag aki kettőnél több működő agysejttel rendelkezik, az már eddig is érezte, a WTCR tele van bújtatott gyári csapattal, és ezt most Tiago Monteiro, illetve a Hyundai Motorsport vezetője, Andrea Adamo is elismerte. 
A portugál pilótát először arról kérdezték, szerinte a kínai / svéd gyártól látott rendkívül intenzív felkészülési program már szembe megy-e az alap koncepcióval?
"Igen, ez már ellenkezik a TCR-szellemiséggel, és valóban, a következő szezon már nem egy igazi TCR-bajnokság lesz. Visszatértünk a WTCC szellemiségéhez és szintjéhez. A legtöbb csapat rejtett gyári istálló lesz"
- mondta Monteiro az Autosportnak.
"De úgy gondolom, egy világbajnokságnak pont ilyennek is kell lennie. Talán a valódi privát csapatoknak inkább a nemzeti sorozatokban és a TCR Europe-ban van a helye. Az Európa-kupa szintje is rendkívül magas, úgyhogy miért ne? Szerintem vannak csapatok, akiknek már nem itt
(WTCR)
van a helye."
"Ez a dolgok természetes menete. A világbajnokságon gyári és félgyári csapatok vannak, alatta pedig ott az európai sorozat, ahol a versenyzők, mérnökök, szerelők és csapatok felkészülhetnek a nagy ugrásra."

0c31255b9f7f450d7abfa75b431c643d.jpg

Fotó: Eurosport

Andrea Adamo, aki tavaly a barcelonai paddockban még nagyon kente a kenni valót, ma már szintén sokkal nyíltabban beszél.
"Ha egyesek azt szeretnék, hogy elhitessük az emberekkel, mindenki szűz a paddockban, ám legyen. Akkor én leszek az első, aki azt mondja, szűz vagyok"
- idézi a Hyundai Motorsport vezetőjét az Autosport.
"De nem szabad elfelejteni, hogy ez a WTCR! Eljátszhatjuk, hogy ügyfélcsapatok vagyunk. Ha akarom, elhihetem, hogy a WRT csapat fizeti Jean-Karl Vernay-t, mert ők választották. Azt is, hogy Esteban Guerrieri pénzt hoz a Münnich csapathoz, hogy versenyezhessen. Bármi elhiszek, ha azt akarják."
Adamo szerint az a legfontosabb, hogy költségek ne érjék el újra a TC1-es érában tapasztaltakat. 
"Amíg a mérnökök nem folynak bele túlságosan, elkerülhetjük, hogy visszajöjjenek a TC1-es idők. Ha minden így marad, én örülni fogok, ha növekszünk. Az érkező gyártók a WTCR-ben tudják majd megmutatni magukat, és emiatt komolyabb lesz a költekezés."
"De szorosan együtt kell működnünk, hogy senki ne surranjon be az ajtón. Mert a múltban volt már erre példa."
A magam részéről őszintén üdvözlöm ezt az őszinte beszédet. Ha folyamatos fejlesztést szigorúan megakadályozzák, az az egyik oldalról segít alacsonyan tartani a költségeket. Persze ettől a költekezni akaró gyártók még aktívan keresni fogják azokat a pontokat, ahol némi plusz lekvárral előnyre tehetnek szert, úgyhogy a bajnokságnak résen kell lennie, hogy kordában tudja tartani ezeket a törekvéseket. 
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33