Norbi 2010 óta állandó tagja a WTCC/WTCR mezőnynek, és ez idő alatt összesen háromszor végzett lejjebb a táblázaton, mint idén. Az első két szezonjában 9. lett, tavaly pedig, az emlékezetes németországi visszalépésnek is köszönhetően 13.

Nemrég már kielemeztük, a visszafogottabb eredmények ellenére a tempója nem sokat kopott az elmúlt években, most pedig azt próbáljuk meg összefoglalni, ennek ellenére miért nem sikerült harcba szállni az összetett győzelemért, kiemelve, hogy az év első és második fele között drasztikus a különbség.
A gyengébb szereplést csípőből lehetne az új autóra fogni, hiszen a Hyundai a két bajnoki címet hozó i30 N TCR-t az frissen fejlesztett Elantrára cserélte. Norbi mellett Gabriele Tarquini és Luca Engstler sem futott briliáns szezont, Jean-Karl Vernay viszont új érkezőként az utolsó futamig harcban volt az összetett győzelemért, és dobogós lett. Az autóban tehát egyértelműen több volt.
WTCR
Fejlesztési lehetőségért vált márkát Tassi Attila új csapata
21/01/2022 05:36
A szezon elején Norbinak szembe tűnően sok problémája adódott a rajt utáni kavarodásokból. Az első négy hétvége után ő is úgy fogalmazott: egy ilyen helyzetet még lehet balszerencsének nevezni, de ha több jön egymás után, akkor érdemes elgondolkodni.
A magyar pilótának a Nordschleifén egyből két ilyen szituja is akadt. Az első versenyen a harmadik helyről indult, de Tiago Monteiro lökött rajta egyet, és a kilencedikig esett vissza. Onnan végül felkapaszkodott ötödiknek, de a Hyundai németországi tempóját látva jó eséllyel egy dobogó ment el ezen.
A második futam sem kezdődött jobban, ezúttal Mikel Azconát tolták bele az első kanyarban, és ott véget is ért számára a zsúr. A nyolcadik helyről indulva itt is benne maradt 6-8 pont, miközben Vernay megnyerte a futamot.
Következett Estoril, de a helyzet nem sokat változott: ezúttal Nestor Girolaminak mehetett a „köszönőlap”, aki elfékezte magát, és Norbit beletolta Tassi Atika autójában. A futamnak megint lőttek, pedig az ötödik helyről indulva 10 pont fölött lehetett volna kaszálni. A második portugáliai futam valamelyes kárpótolta őt, ám két hétvége után Norbi így is 33 pont mínuszban állt.

Girolami beletolja Michelisz Norbit Tassi Atiba

Jött Aragon, és az újabb pofon. Az év első Q3-as szereplése után az első futamot biztonságban lehozta, a másodikon pedig a negyedik helyről indulva újabb dobogóra készülhetett… Helyette lassú defekt és az újabb DNF. A kiesés előtt negyedik volt, szóval megint 10 fölötti pontszámot nem sikerült begyűjteni.
Talán majd otthon, a Hungaroringen… Az első futamon egy 6. hellyel szépen összejött a „láthatatlan pontszerzés”, a másodikon viszont megint Girolami forgatta ki az első kanyarban. Pedig a második helyért küzdött, azaz 15 pont körül lehetett volna gyűjteni

Nestor Girolami kiforgatja Michelisz Norbit a Hungaroringen

Ekkor nyilatkozta azt Norbi, valamit át kell gondolnia a rajtokkal kapcsolatban, mert ennyit nem lehet a balszerencse amúgy komoly méretű számlájára írni.

És ami igazán nagy dolog: sikerült változtatnia! Méghozzá nem kicsit.

A hátralévő négy hétvégéjén Norbi egyetlen egyszer sem veszített a rajtpozíciójához képest. Ötször javítani tudott, háromszor pedig ugyanott ért célba, ahonnan indult. A megszerzett pontok tekintetében pedig a közvetlen élbolyhoz tartozott.
Ha csak a Hungaroring után elért eredményeket nézzük, egyértelműen Yann Ehrlacher volt a legjobb (120 pont), Fred Vervisch pedig a második (113p). Mögöttük viszont öldöklően szoros az állás. A második négy versenyen Esteban Guerrieri 92 pontot szerzett, Michelisz Norbi és Yvan Muller pedig 91-91-et. Ő lett tehát a legjobb Hyundai-os, és egyetlen ponttal maradt le az „őszi dobogóról.”

Közel két év után nyert WTCR futamot Michelisz Norbert

Ráadásul erre az időszakra is maradtak problémák. A mosti rajtnál belecsúszott Mullerbe, amiért utólag megbüntették, Pau-Arnos-ban pedig megint gumiproblémái voltak, és egy dobogós helyezést veszített el. Nyilván nem ő az egyetlen, akivel történtek balszerencsés szituk, és ezt a játékot a többi pilótával is el lehetne játszni, de az „őszi dobogó” valószínűleg meglehetett volna.
Amiért persze semmilyen kupát nem adnak, és nincs pódium sem, amire fel lehetne állni. De, akinek van szeme a látásra, az látja. A 2021-es szezont semmi nem menti meg, ám a Hungaroring után látott teljesítmény reményt ad a jövőre nézve. Akár csak az, ahogy Norbi felül tudott kerekedni a szezoneleji problémákon/hibákon, és meg tudta fordítani a szezont. A változás, a változtatás képessége ugyanis hatalmas kincs, főleg egy tapasztalt versenyzőnél.
WTCR
Eldőlt! A hibrid technológia felé fordul a TCR-kategória is
17/01/2022 11:00
WTCR
Tassi Ati idén csapatot vált a WTCR-ben
14/01/2022 09:31