Tiago Monteiro az Autosport magazinnak adott interjújában arról beszélt, hogy a Hondát kedvezőtlenül érinti az új technikai szabályok bevezetésének előrehozása, és strukturális változtatásokra lesz szükség a csapatnál. Eredetileg 2015-ben léptek volna életbe az új műszaki előírások, ám - többek között a Citroen kedvéért - egy évvel előrehozták őket. Így azonban a Honda új S2000-es autója jelenlegi formájában egyetlen szezont teljesíthet csak a világbajnokságon.
"Ez komoly változás. A Civic WTCC-t két évre tervezték, de sajnos komoly belső strukturális átalakításokra lesz szükség, hogy a szükséges módosításokat a tervezettnél korábban el tudjuk végezni. Nem lényegtelen kérdésről van szó, hiszen a költségvetést a két éves periódusra tervezték. Így viszont csak egy szezont mehetnek az autóval, vagy inkább mondjuk úgy, hogy egy és egy harmad évet (a Civic rajthoz állt a tavalyi bajnokság utolsó három futamán)" - mondta Monteiro az Autosportnak
Bár a módosított időterv kedvezőtlenül érinti a Hondát, a japánok a beleegyeztek ebbe a megoldásba, mert úgy érzik, a bajnokságnak szüksége van az új szabályokra.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
2 ÓRA
"Én úgy tudom, a Hondánál belátták, hogy ez a legjobb a bajnokság számára, és ezen keresztül a Hondának is. Nagyon alaposan értékeltük az új szabályokat, és arra jutottam, hogy ez a helyes irány a sorozatnak. Sok olyan dolog belekerült, amire korábban azt gondoltam, szükség lenne a WTCC-ben. Ilyen az agresszívebb megjelenés, és a leszorítóerő növelése, anélkül, hogy olyan aero-központúság alakuljon ki, mint a DTM-ben."
"Nagyobb és szélesebb kerekek, 10-20 százalékkal megnövekedett teljesítmény, szerintem ez lenne az ideális, és efelé haladunk. A főbb változásokkal elégedett vagyok, ezek csak jó irányba vihetik a bajnokságot" - folytatta portugál.
Monteiro üdvözölte, hogy WTCC-ben futó autó műszaki értelemben eltávolodnak a nemzeti bajnokságok mezőnyétől az agresszívabb megjelenésnek és a növekvő teljesítménynek köszönhetően.
"Egy világbajnokságról beszélünk, top-kategóriás versenyzőkkel. Ez nem az jelenti, hogy nincsenek jó pilóták a nemzeti bajnokságokban, de fontos, hogy a vb legyen a legmagasabb szint, és itt menjenek a legjobb autók" - zárta Monteiro.
FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.
Fotó: Bernard Asset
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00