General_14_pr

Fotó: Eurosport

Erről nem nagyon beszéltek a 2014-es módosítások kapcsán, de az új szabályokban némileg átalakították a pluszsúlyok kiosztásának rendszerét. A lényeg és a legfontosabb számok nem változnak, tehát a legnehezebb és a legkönnyebb modell között továbbra is maximum 60 kiló lehet a különbség.
A számítási rendszer is érintetlen maradt, idén is az előző három hétvége (egyedül a Hungaroring esetében az előző kettő) eredményei alapján határozzák meg az egyes típusok közti erőkülönbséget, és ez alapján a kiosztott ballasztot.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Az adott hétvégékről minden modell esetében veszik a két leggyorsabb autó két legjobb körét az időmérőn illetve a két futamon, és ezekből az időkből számolnak egy átlagot. A legjobb átlagidővel rendelkező lesz a referencia modell, minden esetben ez kapja a maximális, +60 kilós ballasztot.
A többi modellre kiszabott pluszsúlyt az határozza meg, hogy az átlagideje mennyivel marad el a referenciatípusétól. Ha a különbség három tizedmásodpercen belül van, akkor az adott modell szintén +60 kilót kap. Ha nagyobb, mint három tized, akkor egész tizedenként 10 kiló csökkentés jár. A tizedeket kerekítéssel határozzák meg, tehát a 0,249 még két tizednek, a 0,250 viszont már három tizednek számít.
A vájt fülűeknek mostanra már valószínűleg le is esett a változtatás. A 60 kilós különbséget tavalyig úgy érték el, hogy a referenciamodell +40 kilót kapott, aki pedig ennél 0,8-el gyengébb átlagidőt produkált, az 10 kilóval a gyári minimumsúly alá mehetett, azaz 10 kilós súlycsökkentést kapott. 0,9-as lemaradásnál jöhetett a "legkisebb" ballaszt, a -20 kg.
A maximális ballaszt tehát +40 kiló, a minimális pedig -20 kiló volt. Utóbbival azonban akadtak gondok, hiszen például a BMW-k nem tudtak 20 kilóval a gyári minimumsúly alá menni, azaz képtelenek voltak kihasználni a rendszer által adott előnyöket.
Ezen a téren történt tehát a változtatás, a referenciamodell idéntől +60 kilót kap, aki pedig kilenc tizeddel vagy annál többel marad el az átlagidő tekintetében, az a gyári minimumsúlyon mehet. Ez 2014-től minden márka esetében 1100 kg.
A 2014-es pluszsúly táblázat tehát így néz ki:
Referenciamodell: +60 kg (1160 kg)0,4 hátrány: +50 kg (1150 kg)0,5 hátrány: +40 kg (1140 kg)0,6 hátrány: +30 kg (1130 kg)0,7 hátrány: +20 kg (1120 kg)0,8 hátrány: +10 kg (1110 kg)0,9 hátrány: +0 kg (1100 kg)
A pluszsúlyokat továbbra is típusok és nem versenyzők vagy csapatok szerint osztják, az egy adott hétvégén belül pl. az összes Honda azonos mennyiségű ballasztot kap majd.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21