A gyári Honda pilóták, azaz Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro mellett a Campos Racing versenyzője, Hugo Valente is ott volt a hétvégi négyórásra tervezett ADAC Barbarossapries nevű VLN sorozat futamon, ami végül az erős köd miatt elmaradt.
A WTCC-ben egy RML Chevrolet Cruze-t vezető francia pilóta egy Peugeot RCZ Cup autóval szerette volna a lehető legtöbb információt begyűjteni a Nordschleiféről, ám az időjárás és egy műszaki probléma jelentős mértékben hátráltatta a munkát.
Valente autóját egy olyan csapat készítette fel, amely szintén ismerős lehet a Túraautó Világbajnokságot kedvelők számára; a francia ANOME istállóról van szó, amely 2013-ban, Monzában Wéber Gabi korábbi BMW-jét indította a jégrali király Jean Philippe Dayraut-val a volán mögött. Valente váltótársa Clément Delporte lett volna, aki tapasztalt VLN menőnek számít.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
A fiatal francia pilóta életébe először járt a Nordschleifén, de azonnal felcsillant a szemében az a fény, ami szinte minden versenyzőre jellemző, ha megérkezik a 26 kilométeres legendás pályára.
"Az egész világon nincs olyan pálya, amely ehhez fogható. Itt igazán értelmet nyer az a kifejezés, hogy a 'vezetés élménye'" - lelkendezett Valente.
A camposos pilóta számára sajnos igen kurtára sikerült a nürburgringi látogatása, már ami a versenyprogramot illeti. Az időmérőn motorhiba hátráltatta a csapatot, így Valente mindössze öt kört tudott megtenni a Zöld Pokolban. Javítja a hétvége mérlegét, hogy előtte napokon keresztül elemezgette utcai autóval a pálya egyes részeit, így összességében elégedetten távozott Németországból.
"Ez a pálya pont olyan, amilyennek leírták: nehéz, gyors és veszélyes. Rendkívül hasznos első élményekkel gazdagodtam, bár ennél sokkal több időre lesz szükségem, hogy igazán megszokjam a vonalvezetést, és pontosan tudjam, mikor hol kell fékezni valamint váltani.""Emellett szinte kézzel fogható a környék egyedi varázsa. Túl fiatal vagyok ahhoz, hogy személyes élményeim legyenek a Nordschleife aranykoráról, de az első pillanattól éreztem, hogy ez egy különleges hely.""Már alig várom, hogy a TC1-es autót is vezethessem itt. Egy dologban biztos vagyok, a jövő évi futam nagyszerű lesz, vagy inkább "kolosszális", ahogy itt mondják" - zárta Valente.
A négyórás versenyt végül törölték, így nem kizárt, hogy az ősz során Valente megpróbál visszatérni egy másik VLN futamra. Bár ahogy a sorozatot és a környéket jól ismerő Walter Csaba (korábbi GT3-as futamgyőztes) mondta, időjárási szempontból ilyenkor már bármi benne van a pakliban, hiszen az Eifel hegység különleges mikroklímával rendelkezik.
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33