Amióta 2008-ban a gazdasági zavarok kezdetén kiszállt a Rali Világbajnokságból, szinten minden évben érkeznek arról hírek, hogy a Subaru mikor és milyen formában térne vissza a versenysportba.
A "kis" japán márka óriási népszerűségre tett szert a WRC-ben eltöltött évek alatt, és a hat éve tartó távollét ellenére a legtöbben még ma is azonnal az autósporttal azonosítják a Subaru nevet. A WRX STi töretlenül növekvő rajongótábora nagyrészt ralis eredményeknek is köszönhető, így nem meglepő, ha a márka vezetősége a környezet kedvezőbbé válásával új motorsportos programot tervez.
A brit Auto Express a gyártóhoz köze álló forrásra hivatkozva nemrég arról számolt be, hogy a Subarunál gyakorlatilag megszületett a döntés a visszatérésről, és már csak arról folynak egyeztetések, hogy mely bajnokság legyen a szerencsés kiválasztott. A márka számára fontos, hogy egy globális méretű sorozatba térjen vissza, amely rendelkezik megfelelő televíziós közvetítéssel.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
19 ÓRÁJA
Ám ennél is fontosabb, hogy a Subaru olyan lehetőséget keres, ahol hibrid technológiákat használhat, hiszen 2018-tól több új utcai hibrid autót is piacra akarnak dobni, amelyeket egy intenzív motorsportos kampánnyal kívánnak megtámogatni.
A márka múltját ismerve a WRC lenne a kézenfekvő megoldás, ám a Rali VB jelenleg igen ramaty állapotban van. A résztvevők elégedetlenek a promóter munkájával, nemrég visszautasították a bajnokság jövőjével kapcsolatban beterjesztett javaslatokat, a televíziós közvetítés sincs a helyzet magaslatán.
Ha a Subaru hibrid technológiával szeretne versenyezni, akkor kézenfekvő megoldás lehet az Endurance Világbajnokság és a Le Mans 24 órás. Mindkettő erős TV-s háttérrel rendelkezik, ráadásul éppen felfutó ágban van, idén csatlakozott a Porsche, jövőre jön a Nissan, közben pedig a Ferrari érkezéséről is pletykálnak.

Subaru_wrx_hatulrol

Fotó: Eurosport

Bár első hallásra nehéz elképzelni egy Subaru prototípust, az Auto Express információi szerint a gyártó ezt a lehetőséget is vizsgálja, forrásuk pedig úgy nyilatkozott, csak akarat kérdése a dolog, a szükséges anyagiakat ugyanis elő tudják teremteni. Az egyetlen akadályozó tényező, hogy a WEC-ben futó prototípusokat a közönség nehezebben azonosítja az utcai autókkal, így nem olyan könnyű aprópénzre váltan a sikereket. Ezzel egyébként az Audinál is sokat küzdenek, érdemes csak megnézni a német márka reklámjait. Szinte az összes arról szól, hogy megpróbálják összekapcsolni az R18 E-tron Quattrot valamelyik széria modelljükkel.
Mivel a WTCC Blog a Túraautó Világbajnoksággal foglalkozik, természetesen van ilyen vetülete is a hírnek. Bár korábban többször is felmerült, hogy a Subaru érdeklődik a WTCC iránt, az Auto Express mostani cikkében ez a lehetőség nem szerepel, ami nem meglepetés, hiszen a Túraautó VB-n jelenleg nem lehet hibrid rendszerekkel versenyezni.
A WRX STi mostani formájában ugyan tökéletesen passzolna a WTCC-hez, ám akad néhány műszaki tényező, amely nem a túraautós program mellett szól. A Subaru számára fontos a boxermotor, de a WTCC-ben ilyennel nem lehet menni. A japánoknál szinte alap az összekerékhajtás, ami szintén kizárt a WTCC-ben (nem úgy a WRC-ben és a WEC-ben). És ott van még a hibrid technológia, ami úgy tűnik, most nagyon fontos a márkának.
Mindent összevetve egyelőre nem a WTCC tűnik befutónak. Sajnos...
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48