A hét közepén megnyitó Moszkvai Nemzetközi Motorshown bemutatták a Lada 2015-ben debütáló új WTCC-s versenygépének koncepcióautóját. A puszta leleplezés mellett néhány érdekes információt is elárultak a fejesek, pl. azt, hogy megjelenésben a kiállított technika már nagyon közel áll a végleges változathoz.
A Lada Sport csapatfőnöke, Victor Shapovalov nemrég ennél is messzebb ment, és beszélt az autó fejlesztési-építési folyamatáról, valamint az elvárásokról is.
Utóbbit viszonylag röviden, egy tőmondatban össze lehet foglalni: "hatalmas előrelépést várunk!"
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Ezt a várakozást egyrészt az új autó, a Vesta alap tulajdonságai táplálják, hiszen az eddig használt Grantánál sokkal inkább megfelel a WTCC szabályai által támasztott követelményeknek. Másrészt az orosz gyártó olyan, eddig nem használt technológiákat is bevet majd, amelyekkel minden olyan kompromisszum elkerülhető lesz, ami a TC1-es Granta gyengélkedéséhez vezetett.
"Minden eddig szerzett tapasztalatunkat fel fogjuk használni, és széleskörű együttműködést tervezünk más cégekkel is annak érdekében, hogy egy egészen új szintre emeljük a Ladát" - mondta Shapovalov az Autosportnak."Hogy egy példát említsek, több területen is alkalmazzuk az CFD (számítógépes modellezés) technológiát, amit eddig egyáltalán nem használtunk. Hatalmas előrelépésre számítunk."
Az Autosport úgy tudja, a kasztni legfontosabb elemeit továbbra is a Lada Sport gyártja majd, a motorért pedig a jövőben is a francia ORECA cég felel.
"A korábbi technikai szabályrendszerben a Granta még megfelelő volt, a TC1-hez viszont túl rövid és keskeny, ami rengeteg kompromisszumot eredményezett. A Vesta ilyen szempontból is egy más szintet jelent, ezzel az autóval végre mindent úgy csinálhatunk, ahogy azt kell."
Bár Moszkvában még csak egy bemutatóautót láthat a közönség, a Lada már elkezdett dolgozni a versenygépeken is, és Shapovalov szerint idén karácsony környékén várható az első teszt.

Lada_leleplezes

Fotó: Eurosport

Az Autosport is megerősítette azt az értesülésünket, hogy James Thompson mellett Rob Huff is rendelkezik szerződéssel a 2015-ös évre, és mindkét angol bizakodva várja az első találkozást a Vestával.
"A 2015-ös esztendőnek minden korábbinál nagyobb önbizalommal vághatunk neki. Az első célunk egy dobogós hely megszerzése volt, és ez idén végre sikerült. A következő feladat az első győzelem lesz, és ha már rendszeresen harcban leszünk az első helyért, megkísérelhetjük elérni a végső célunkat, világbajnoki címet is. Persze addig még eltelik egy kis idő" - nézett a jövőbe Thompson.
A brit magazin szerint eldőlt, hogy a 2014-es év hátralévő versenyeit még a Ladánál tölti Mikhail Kozlovskiy is, ám az ő helyzete bizonytalan 2015-re. A fiatal orosz pilóta ugyanis a Lukoil tehetséggondozó programjának tagja, ám a Ladát a jövő évtől három szezonon át egy másik olajcég, a Rosneft szponzorálja.
"Mi a jelenlegi srácokkal képzeljük el a folytatást, de majd meglátjuk, mit hoz az élet" - zárta Shapovalov.
A Lada Sport első embere azt is megerősítette, történjen bármi Kozlovskiy körül, 2015-ben is háromautós lesz az orosz márka gyári alakulata.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21