Sokféle szempontból megközelítettük már a 2014-ben érkező új műszaki szabályok lényegét, de íme még egy. Az autók valóban erősebbek és látványosabbak lesznek, jelentősen jobb köridőket tudnak majd, ám ami a gyártók szempontjából talán mindennél fontosabb, az új regulák nagyobb szabadságot engedélyeznek a motor és a futómű fejlesztés terén.
Valószínűleg még sokan emlékeznek a tavaly tavasszal történtekre, a Ladánál és a Fordnál egészen biztosan. Az FIA a Granta és a Focus első generációs futóművét is szabálytalannak ítélte, mivel túlságosan jelentős volt az eltérés az utcai változatéhoz viszonyítva.
Ez volt a régi S2000-es előírások egyik fontos princípiuma: amennyire lehet, a koncepció hasonlítson az eredetihez. A BMW esetében ez nem is jelentett nagy gondod, elvégre az utcai 3-as is elég modern futóműn trónol, az enyhén szólva is fapados Grantából viszont igen nehéz volt az aszfalthoz tíz körömmel kapaszkodó versenygépet faragni.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Az új autóknál azonban már más lesz a helyzet. Akármi is van az utcai változat alatt, az S2000-es modellben az igen modernnek számító McPherson rendszerű felfüggesztést kell használni. Horiucsi Daiszuke, a Honda fejlesztési programjának vezetője részletesebben is beszélt erről nemrégiben.
"A kasztni jelentősen változásokon esik majd át. A mostani szabályok értelmében elég sok olyan alkatrész van, amelyen nem változtathatunk az utcai modellhez képest, az új regulák viszont sokkal nagyobb szabadságot engedélyeznek a futómű kialakításánál."
"Ugyanez igaz az autó külsejére és az aerodinamikai elemekre. Ennek következtében jól látható különbség lesz az utcai és a versenyautó között, különösen az új, szélesebb kerekeknek köszönhetően, amelyek dinamikusabb versenyeket is eredményeznek majd" - fogalmazott Horiucsi Daiszuke.

Honda_motor

Fotó: Eurosport

A kasztni és a futómű mellett kis mértékben a motorok is változnak, bizonyos szempontból itt is lazultak az előírások.
"Az alap specifikáció marad, azaz jövőre is egy 1.6 turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotor hajtja majd az autóinkat, változik viszont a minimális tömegre vonatkozó előírás. Nem lesz nagy a különbség, az eddig 82 helyett maximum 81 kilót nyomhat a motor a mérlegelésnél."
"Sokkal jelentősebb változás viszont, hogy az egyes elemek, például a blokk vagy a hengerfej tömegére vonatkozó előírásokat eltörölték, tehát a motor fejlesztése terén is nagyobb mozgásterünk lesz."
Nem volt nehéz megjósolni, hogy a beígért +50 LE-t nagyobb átmérőjű szűkítők engedélyezésével érik majd el a WTCC-ben.
"Az eddig 33 mm helyett 36 mm lesz a szűkítő átmérője, amivel több levegő jut majd a motorba, és emelkedni fog a teljesítmény" - magyarázta Horiucsi.
Az FIA elég későn adott zöld jelzést az új szabályoknak 2014-re (valószínűleg a Citroenre vártak), ami rendesen felborította a Honda időtervét.
"A késlekedés miatt az eredetileg októberre tervezett első bejárató tesztet biztosan csúsztatnunk kell, és most úgy tűnik, az év vége előtt nem kerül rá sor. Elképzelhető, hogy ez a csúszás a jövő évi szezon rajtját is befolyásolja majd, a paddockban elég sokan beszélnek arról, hogy a 2014-es bajnokság csak április közepén indul" - zárta Horiucsi.
Fotó: Honda Racing
Írta: Lanti
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21