A TC1-es szabályok idei bevezetése ugyan szerzett egy rendkívül elszánt, profi hozzáállású és tőkeerős gyártót a WTCC-nek, ám nem mindenki ünnepli lelkesen az új műszaki előírásokat. Az erősebb és technikailag fejlettebb autók érkezése jelentősen megdobta a költségeket, amit egyre nehezebben viselnek a privát alakulatok.
Olyan a WTCC-hez hosszú ideje hűséges istállók kényszerültek idén partvonalra, mint a Bamboo Engineering vagy a Wiechers Sport, miközben az Engstler Motorsportnak is mindössze a régi autók számára fenntartott Yokohama Kupában jutott hely.
A TC1-es technikák nem csak drágák, de kevés van belőlük, így még akkor is nehéz hozzájutni egy ilyen autóhoz, ha valakinek megvan a szükséges költségvetés. Aminek előteremtése nem könnyű feladat, erről Franz Engstler csapatmenedzsere, Kurt Treml beszélt a WTCC Blognak.
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
4 ÓRÁJA
"A WTCC-ben való előrelépés szép lassan irreális céllá válik a privát csapatok számára. Mondok egy példát. Ha ma össze szeretnél rakni egy kétautós TC1-es alakulatot, ahhoz minimum 1.5 millió euró kell, és ez csak az autót, a motorbérletet, valamint egy kevés tartalék alkatrészt foglal magában. Ehhez jön még az éves működési költség: utazás, logisztika, szállás, nevezések, stb." - mondta Treml a WTCC Blognak.
Ennyi pénzt még a világot mostanság sújtó gazdasági nehézségek nélkül sem lenne egyszerű előcsalni a támogatók zsebéből, a jelenlegi helyzetben pedig szinte lehetetlen vállalkozás Treml szerint.
"Egy privát csapat képtelen ennyi pénzt összeszedni, de ha mégis sikerül, azzal hova jut? Ott lehet a Citroenek mögött a futottak még kategóriában."

ENGSTLER_bmw_ketto

Fotó: Eurosport

Az Engstler Motorsport csapatmenedzsere szerint az is komoly problémát jelent, hogy nincs választék a TC1-es piacon.
"Jelenleg egyetlen autóhoz lehet hozzájutni, és ez az RML Chevrolet. Nem mondom, jó munkát végeztek rajta, de ettől még ez egy privát csapat által fejlesztett autó, ami egy jó üzlet az RML-nek. Más TC1-es technika viszont jelen pillanatban nincs.""Gyári támogatás nélkül ma lehetetlen normális eredményeket elérni a WTCC-ben."
Többek között valószínűleg pont a WTCC elégedetlen privát csapatit célozza meg Marcello Lotti, aki TC3 International Series néven egy új nemzetközi túraautó sorozatot indít jövőre, a megfizethetőség és a kiegyensúlyozottság jegyében. Talán ez a két legfontosabb dolog, ami ma hiányzik a világbajnokságról.
"Marcello rengeteg tapasztalattal rendelkezik, és pontosan tudja, mi kell ahhoz, hogy egy bajnokság jól működjön. Ha képes lesz megfelelő számú gyártóval megállapodni, szerintem sikeres lehet az új sorozata."
És adott esetben az Engstler Motorsport elgondolkodna a váltáson?
"Túl korai még erről beszélni, de annyit elárulhatok, hogy több lehetőséget is megvizsgálunk. Ez az egyik" - zárta Treml.
WTCR
Újabb szenzációs bejelentést tett a Zengő Motorsport
TEGNAP 08:38
Hungaroring
Már kaphatók a belépők a magyarországi WTCR-futamra
TEGNAP 19:25