Mivel a privát WTCC-s csapatok a legritkábban engedhetik magunknak a januári-februári teszteket, Tom Coronel számára az elmúlt néhány tél autóversenyzés szempontjából egy kicsit eseménytelenül zajlott. A Túraautó Világbajnokság fenegyereke azonban most változtat ezen: ismét rajthoz áll a Dakar ralin.
A négyszeres futamgyőztes holland, aki idén negyedik évét tölti a ROAL Motorsportnál, utoljára 2009-ben vágott neki a világ legnehezebb tereprali versenyének, akkor ikertestvérével, Timmel egy Bowleren osztoztak. Az ötödik szakaszon úgy tűnt, véget ér számukra a kaland, ám a szelektívet végül neutralizálták, így a páros 200 óra büntetéssel ugyan, de folytathatta.
Egy alakalommal az abszolút 12. helyen zártak egy szakaszt, és végül eljutottak a célállomást jelentő Buenos Airesbe. Ekkor hangzott el a nyakig poros Tom szájából az azóta legendássá vált mondat: "most, és soha többé!" Ám ahogy végtelen és végtelen között, úgy ezek szerint soha és soha között is van különbség.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Néha az ember mond olyanokat, amiket később megbán. Ám olyankor a legtöbb ember úgy érzi, tényleg soha többet nem akar visszatérni, mert annyira fáradt. De a testvérem meggyőzött"  - mondta Tom a sajtótájékoztatón.

Coronel_dakar_buggy

Fotó: Eurosport

Az ikerpáros azonban ezúttal nem együtt, hanem külön-külön vág neki a 13 napos, összesen 2350 kilométer szelektívet tartalmazó versenynek, mindketten egy saját építésű, egyszemélyes Buggy-t vezetnek majd, amely Hollandiában készült. Csapatuk hivatalosan a Maxxis Dakarteam by SuperB névre hallgat.
Az autó ugyan azonos lesz, a két fivér azonban teljesen ellentétes célokkal indul Dél-Amerikában. Tim, aki nyolcadik alkalommal szerepel a versenyen, szeretné megnyerni a Buggy kategóriát, és igyekszik minél előrébb végezni az abszolútban is, Tom viszont amolyan versenyző televíziósként utazik a Dakarra. Ahogy az elmúlt években, ezúttal is a holland RTL helyszíni riportere lesz, és úgy próbálja még közelebb vinni a nézőket a versenyhez, hogy maga is benevez.
"Ha valami olyat látok, ami a TV-s beszámoló szempontjából érdekes lehet, akár meg is állok majd" - mondja Tom.
A Coronel-műhely sokat dolgozott a Buggy-kon, egyre több helyen használnak titánium-kevlárt, aminek köszönhetően 75 kilót sikerült lefaragni a súlyból. Növelték a motor teljesítményét 224 LE-re, de állítólag tesztelnek egy 260 lovas verziót is.
A Coronel-Buggy legfontosabb műszaki adatai:
- Motor: Suzuki Hayabusha, négy hengeres, 1350 ccm- Teljesítmény: 224 LE- Végsebesség: 180 km/h- Tömeg: 780 kg- Hosszúság: 3250 mm- Szélesség: 2000 mm
A csapat egyik szponzora egy sajtgyár, így Coronel legendás mondatát is átfogalmazták: "eat my dust" helyett "eat my cheese" lett belőle, azaz "nyeld a porom" helyett "nyeld a sajtom".

Coronel_dakar_buko

Fotó: Eurosport

Íme egy videó a hivatalos csapatbemutatóról:
De ha már Coronel, ebben a cikkben összegyűjtöttem a holland pilóta suzukai videóit, hátha valaki lemaradt róluk.
Előzetes:
Időmérő:
Versenyek:
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21