Thompson_Rus_Lada

Fotó: Eurosport

James Thompson ugyan picit csalódott, hogy 2013-ban nem sikerült megszerezni a Lada első dobogós helyezését a WTCC-ben, ám úgy érzi, egy komoly eredmény mégis elértek: ma már mindenki elismeri az orosz márka teljesítményét.
A korábbi kétszeres brit túraautó bajnok egy angol honlapnak hosszadalmasan elemezte a mögöttünk lévő szezon tanulságait és a 2014-es kilátásokat, mi pedig ebből szokás szerint kigyűjtöttük az érdekes és új gondolatokat.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
19 ÓRÁJA
Thompson szerint a 2013-as évadot megelőzően a Lada kevés komoly eredmény tudott felmutatni, így a közvélemény és az ellenfelek sem nagyon tudták, mit várjanak idén a kétautós gyári csapattól.
"A szezon elején sokan a mezőny végére vártak bennünket, hiszen a múltban a Lada általában oda is tartozott. Az idei év egyik legfontosabb eredménye, hogy az emberek gondolkodása megváltozott, és most már máshogy ítélnek meg bennünket" - mondta Thommo a 'Touringcars.net'-nek.
"A Lada ma már egyértelműen erős középcsapatnak számít, az időmérőkön rendre az top10-be kerülésért harcoltunk, és mindenki meglepetésként fogta fel, ha egyszer-egyszer lemaradtunk a Q2-ről. Ráadásul folyamatosan ott voltunk a pontszerző helyek környékén, ami nem kis teljesítmény hat Chevrolet és három Honda ellen."

Huff_Lada_shapovalov

Fotó: Eurosport

A Lada gyári csapata jövőre egy szinttel feljebb lép, Thompson és Mikhail Kozlovskiy mellé szerződtették a tavalyi világbajnok Rob Huffot. JT szerint a Lada már korábban is szeretett volna egy harmadik autót, ám a szabályok adta szűk keretek miatt nem vállalták. A harmadik pilóta kiválasztásánál Thommo véleménye is sokat számított.
"Victorral (Victor Shapovalov, a Lada Sport Lukoil csapatfőnöke) sokat beszélgettünk a jövőről valamint a csapat bővítéséről, és engem is bevontak a harmadik versenyző kiválasztásába. Úgy éreztem, Rob tökéletes lenne számunkra, hiszen korábban világbajnok volt, idén pedig egy privát csapatnál ment."
"Mi még a fejlődés időszakát éljük, ez volt az első teljes évünk a WTCC-ben mint professzionális versenycsapat, úgyhogy olyan valakire volt szükségünk, aki megérti, milyen folyamatokon megyünk most keresztül."
Thompson szerint a 2014-es erőviszonyokat leginkább az határozza majd meg, hogy a Citroën milyen autót épít elsőre. Ő egyébként nem tart annyira a franciáktól, mivel a szabályok most már sokkal nagyobb teret engednek a fejlesztéseknek, mint korábban. Ez különösen a Ladának jelent megkönnyebbülést.
"Számunkra az legnagyobb probléma, hogy a Granta egy 8.000 eurós autó, amit az orosz piacra gyártottak. A méreteit úgy határozták meg, hogy az orosz közlekedési viszonyokhoz passzoljon, így azonban nem számít ideális alapnak egy versenyautóhoz. Mi folyamatosan a határaink ellen harcolunk, miközben mondjuk a BMW egy 40.000 eurós alapról kezdhette a fejlesztést. Az új szabályok azonban nekünk is megadják az esélyt."
A brit pilóta ezen kívül arról is beszélt, hogy egy nap szívesen visszatérne a BTCC-be, ám először világbajnok szeretne lenni. Örülne, ha lenne WTCC forduló Nagy-Britanniában, és leginkább egy silverstone-i versenyt látna szívesen.
Fotó: WTCC Media
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48