Muller_teszt_marr

Fotó: Eurosport

Azt gondolom, okosabbak is lettünk, meg nem is a marrakeshi teszttel. Egyrészt most már mindenki számára világos lehet, mit jelent, ha a Citroen tanulóévről beszél; a franciák egyből kibérelték maguknak az első három helyet.
A köridőkből viszont süt az óvatosság, a pályacsúcs egyelőre érintetlen maradt, és a 2013-as első szabadedzéshez képest is csak 1.2-1.3 másodperccel volt gyorsabb Yvan Muller. Ez pedig intő jel, hogy ne vonjunk le messzemenő következtetést az eredményekből. Mindenki sokat fog még gyorsulni, ám azt lehetetlen megmondani, ki mennyit.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
4 ÓRA
Azért vegyük csak szépen sorba a szereplőket.

Michelisz_tesz_marr

Fotó: Eurosport

Michelisz Norbi
Norbi többször is elmondta, számára a legfontosabb feladat, hogy a gyári Hondák közelében legyen. Ha a Civic nem lesz versenyképes a Citroen ellen, az nem őt minősíti, ám ha elmaradna a gyári pilóták mögött, az már az ő asztala.
De nem maradt el! A Zengő Motorsport pilótája 13. lett, közzel három és fél másodperccel Muller mögött, ám Gabriele Tarquinitől mindössze 2 tized a lemaradása. Igaz, Monteiro ezúttal mindkettejüket lelépte, a portugál 1.2 másodperccel végzett két márkatársa előtt.
Figyelembe véve, hogy Michelisz Norbi mennyivel kevesebbet tesztelt, ez a 2 tized szerintem jó eredmény, ilyen szempontból aggodalomra egyelőre semmi ok. Az autó működött, annyi kört ment, amennyit a riválisok, és nincsenek messze a gyáriak. Az már más kérdés, hogy a Citroent viszont egyelőre alig látni.
Citroen
A franciák úton-útfélen azt hangoztatták, hogy ők tanulni akarnak idén, minden új számukra és nem is a bajnoki cím az abszolút cél. Ehhez képest a teszten azonnal átvették a Chevrolet korábbi szerepét, és uralták az edzést.
Muller volt a leggyorsabb, végül 1:44.827-tel zárt, ami bő egy másodpercre van a pályacsúcstól. José Maria Lopez lett a második, akinek teljesen új még Marrakesh, így ezt figyelembe véve a 4 tizedes hátrányon nincs mit szégyellni, sőt. Sebastien Loeb is tartotta a lépést a két tapasztalat túraautóssal, ő 6 tizedet kapott.
A francia márka tehát dominált, a legjobb nem-citroenes hátránya majdnem 2 másodperc, és az az érzésem, még sok van a C-Elysée-kben.

Honda_teszt_marr

Fotó: Eurosport

Honda
Michelisz Norbi kapcsán már elég sokat írtam róluk. Monteiro volt a legjobb hondás, de ő is 2 másodpercet kapott Mullertől, ami bántóan sok, és csak apró vigaszt jelenthet, hogy a többi márka is kapott bőven a franciáktól.
A teszten is kijött, amit Valenciában láttunk: a Chevrolet semmivel sem lassabb, mint a Civic. A kérdés, melyik márka gyorsul majd többet a hétvége során?
Mehdi Bennani viszont még Norbinél is elégedettebb lehet a kezdéssel; a marokkói szorgalmasan körözött, és végül nyolcadik lett négy tizeddel a magyar pilóta és egy picivel Tarquini előtt.

Valente_teszt_marr

Fotó: Eurosport

Chevrolet
Ami a Honda számára aggasztó, az a chevrolet-s csapatoknak nagyon is biztató hír: nincs messze a Honda, sőt. Hugo Valente lett a legjobb nem-citroenes a Campos Racinggel, és ha nem vesszük figyelembe a két másodperces hátrányt Mullerhez képest, akkor maximálisan elégedett lehet. De talán még így is.
Főleg, mivel két tapasztaltabb kollégáját is lepipálta, a chevy-s házi bajnokságban Tom Coronel lett a második (7.) és Tom Chilton a harmadik (9.)
A gyakorlatilag teszt nélkül összedobott RML Chevrolet Cruze tehát egyelőre pontosan ott tart, mint a több ezer kilométert futó Honda, ami remek hír Ray Mallocknak és partnereinek.

Lada_huff_marr_teszt

Fotó: Eurosport

Lada
A sötét ló. Sok-sok panaszkodás és hárítás után az oroszok végül meglepetést okoztak a teszten, Rob Huff ugyanis két gyári Hondát megelőzve hatodik lett a három Citroen és Valente mögött. Erre az előzetes hírek alapján kevesen számítottak.
Itt is meg kell azonban jegyezni, hogy ez még csak a teszt volt, mindenki gyorsulni fog a hétvége során, és most még senki nem tudja megmondani, ki milyen mértékben. Ám addig is egy félmosolyt talán megengedhetnek az ladások, mert ezúttal magasan felülmúlták a várakozásokat.
James Thompson már nem lehet annyira boldog, ő 14. lett. Az angol feleannyi kört tett meg mint a legszorgalmasabbak, és Neil Hudson helyszíni beszámolója szerint elég sok időt töltött a boxban. Ugyanez igaz Mikhail Kozlovskiyra, aki most próbálhatta ki először saját Grantáját.
A TC2-esek
A tavalyi autók versenyét - minő meglepetés - Franz Engstler nyerte, Petr Fulin és Pasquale Di Sabatino előtt. A BMW 320TC hátránya hat másodperc volt Yvan Mullerhez képest.
Összegzésként tehát még egyszer: a teszten mindenki óvatos volt, ám a Citroen fölénye teljesen egyértelmű. Mindenki gyorsulni fog még az időmérőig, de könnyen lehet, hogy nem egyforma mértékben, azaz változhat az erősorrend.
A marrakeshi teszt végeredménye:

14_marr_teszt

Fotó: Eurosport

A marrakeshi teszt szektoridői:

14_marr_teszt_szektor

Fotó: Eurosport

A program holnap reggel magyar idő szerint 10 órakor folytatódik az első szabadedzéssel, amiről már az Eurosport Player is közvetít.
Fotó: WTCC Media, Neil Hudson (TouringCarTimes), MSTWorld
[ad#2]
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
TEGNAP 06:00
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52