Véget ért a visszaszámlálás a Marcello Lotti nevéhez köthető TC3 International Series honlapján, a mai nappal elindult az internetes felület, és ezzel párhuzamosan megjelent néhány új információ a bajnoksággal kapcsolatban.
Az első és legfontosabb, hogy a SEAT mellett megnevezték a második gyártót is, az Onyx Racing Ford Focusokat épít majd a 2015-ben debütáló sorozatba. Mike Earle csapatának neve a télen még a WTCC kapcsán merült fel, a Fiestából szerettek volna TC1-es autót készíteni, ám a gyár nem járult hozzá a tervekhez, így a program befulladt.
A TC3-as koncepció, amelynek lényege, hogy a közútra gyártott autókon a lehető legkevesebb változtatást kelljen eszközölni, azonban megragadta a csapat fantáziáját, és nagyra törő terveket szőnek a Focusszal.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
"Az eredeti ötlet lényege, hogy kevesebb mint 100.000 euróból jöjjön ki az autó, ami óriási spórolást jelenthetne bármelyik jelenlegi túraautó bajnokságot nézve. Amikor először hallottam a TC3-ról, szkeptikus voltam. Ahogy édesanyám szokta mondani: túl jónak tűnt ahhoz, hogy igaz legyen. De azóta sokat dolgoztunk közösen a koncepción, és most már biztos vagyok benne, hogy azt a szerepet fogja betölteni, aminek szánják" - fogalmazott Earle.
Az Onyx csapatfőnöke szerint első körben 12 és 20 között lehet a legyártott TC3-as Focusok száma, ami természetesen függ az érdeklődéstől is. Fontos megjegyezni, hogy Marcello Lotti tervei szerint ezt a szabályrendszert több nemzeti bajnokság is átveszi majd, így a TC3-as autók nem csak a Nemzetközi Sorozatban szerepelhetnek. Nemrégiben jelentették be például, hogy 2015-ben elindul a Portugál TC3-as bajnokság.
A SEAT León Európa-kupáról ismert Target Competition az első csapat, amely hivatalosan is elkötelezte magát a TC3 International Series mellett. Az ETCC SMT kategóriáját tavaly megnyerő alakulat az Eurocup mellett az új bajnokságban is elindít majd néhány León Cup Racert. Az első tervek 2-3 autóról szólnak. A SEAT Sport részéről Jaime Puig kifejtette, teljes mellszélességgel támogatják, hogy az új kupás autók a TC3-ban is rajthoz álljanak.

Seat Leon Eurocup Spa-Francorchamps, Belgium 5-7 September 2014

Fotó: Eurosport

A TouringCarTimes értesülése szerint a SEAT és Ford mellett két további gyártó is elkezdte már a TC3-as típus fejlesztését, az egyik mögött pedig egy WTCC-s alakulat áll.
A ma elindított hivatalos honlapon néhány eddig nem ismert információ is található a jövő évi naptárról, eszerint öt európai, négy ázsiai és három amerikai pályára utazik majd a mezőny. Továbbra is tartja magát az állítás, hogy ezek között Forma-1-es hétvégék is lesznek.
Felkerült a bajnokság első, egyelőre igen általános technikai szabálykönyve, amelyet egy későbbi cikkben részletesebben elemzek majd. Egyelőre annyit, hogy elég tág határokat fogalmaz csak meg.
Újabb részletek kerültek napvilágra a sportszabályokat illetően is. A WTCC-hez hasonlóan két 60 kilométeres futamot rendeznek majd minden hétvégén, amelyekre egy kétrészes időmérővel minősítik magukat a pilóták. A Q1 20, a Q2 pedig 10 perces lesz, és a legjobb 12 autó jut be az edzés második szakaszába.
Az első és a második futam rajtsorrendjét is a Q1+Q2 eredménye adja, a másodikon viszont az első 10 fordul (mint tavaly a WTCC-ben).
Lesznek pluszsúlyok is TC3-ban, az előző hétvége győztese 30, második helyezettje 20, míg a harmadik helyezettje 10 kilót kap majd. A pontrendszer azonos lesz a WTCC-vel, azaz mindkét futamon ugyanannyi pontot osztanak a 25-18-15 kezdetű szisztéma szerint.
Néhány újabb részlet tehát ismét napvilágot látott, ám közben szalad az idő, és még mindig kevés a konkrétum. Persze ha ez csak a nyilvánosság felé van így, és a háttérben már minden el van rendezve, akkor nem szóltam semmit.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00