Szépen halad a csúcs felé a Túraautó Világkupán Tassi Atika, az All-Inkl.com Münnich Motorsport magyar pilótája tavaly megszerezte első dobogós helyeit a sorozatban, idén pedig már ennél is komolyabb tervei vannak. 

AdChoicesADVERTISING


Tassi argentin csapattársa, Esteban Guerrieri az elmúlt két évben harcba szállt a bajnoki címért, és Atika idén megszabadítaná őt ettől a "tehertől". Ehhez óriási lendületet ad, hogy jól sikerült a tavalyi szezonzáró. 
"Számomra nagyon jól ért véget a tavalyi bajnokság, hiszen az utolsó fordulón én voltam a leggyorsabb a hondások közül. Az utolsó versenyen Esteban Guerrierinél egy másodperccel jobb időket mentem, mielőtt elengedtem őt. A leintés után az egész csapat nagyon megdicsért, még a csapatfőnök, René Münnich is gratulált. Jó volt így zárni a szezont"
- mesélte Tassi Ati az Eurosport Hungary-nek. 
WTCR
A Hungaroringen is lesz idén elektromos túraautó-futam
5 ÓRA
Begin Mailchimp Signup Form#mc_embed_signup{background:#fff; clear:left; font:14px Helvetica,Arial,sans-serif; width:100%;} /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */End mc_embed_signup
"Tele vagyok hittel és motivációval; idén már a bajnoki címért szeretnék harcolni. Guerrieri az elmúlt két évben ott volt a legjobbak között, és ha egy pályán gyorsabb tudtam nála lenni, akkor ez máshol is sikerülhet, csak minden részletet össze kell raknom."
Az egyik ilyen fontos részlet, hogy maga mögé kell állítania a csapatot. Ehhez pedig egy kiváló szezonkezdésre lesz szükség, mivel az utóbbi időben nagyon elburjánzott a csapattaktikázás a WTCR-ben.

tassi-monteiro-box.jpg

Fotó: Eurosport

"Nagyon fontos lesz az első két hétvége, hiszen magam mögé kell állítanom a csapatot. Tavaly kicsit zavart, hogy már az év harmadik versenyén el kellett engednem Nestor Girolamit, de leginkább azzal tudom ezt megakadályozni, ha én leszek a legjobb Hondás rögtön az elején. Szeretném elérni, hogy idén ne az argentinok, hanem én legyek az a versenyző, akit az egész csapat támogat." 
A tavalyi év nagyon összezsúfolódott a koronavírus járvány miatt, így eltelt pár hétvége, mire alaposabban megismerte a német alakulatot. Ám voltak apróságok, melyek talán segítettek a beilleszkedésben... Például, hogy nem a münnicheseknek kellett megtanítani őt pikáns német kifejezésekre...
"Cifra német szavakat már 12 éves korom óta tudok, mert amikor Angliában tanultam, elég sok német volt körülöttem, és tőlük nem lehetett nem megtanulni"
- meséli nevetve Atika. 
A korábban említett hit és motiváció a fizikai felkészülésben is megmutatkozik; a magyar pilóta idén is mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobb formába kerüljön a szezonkezdetre. 
"Ahogy bejön a jó idő, elkezdődnek a futós edzések, addig pedig megy a tenisz. Egy éve kezdtem el, és most már ott tartok, hogy napi két óra tenisz edzővel, aztán fél óra pihenés és irány a konditerem. Így nézett ki a felkészülés az utóbbi időszakban. Nagyon élvezem a teniszt, főleg a játékossága miatt."

Tassi-honda-aragon.jpg

Fotó: Eurosport

Télen ugyan nem voltak tesztek, de így is rengeteget dolgoztak az autó tökéletesítésén. 
"Ilyenkor van lehetőség átbeszélni a fejlesztési irányokat, hogy mivel tehetnénk még jobbá az autót. Volt erről egy nagyon hosszú meetingünk, reggel nyolckor kezdtük, és este hétkor lett vége. A tavalyi szezon összes problémáját alaposan átbeszéltük, aztán kicsivel később volt egy újabb meeting, amikor elmondták, ezekre mi lehet a megoldás." 
Mondjuk vannak területek, amikre nem az ő kezükben van a megoldás. A TCR erősen szabályozott kategória, ahol a homologizációs periódus alatt nem engedélyezett az autó fejlesztése. Így a lemaradás tekintetében a hondások a BoP-től várhatnak segítséget. 
"Tavaly az év utolsó két fordulóján éreztük leginkább azt, hogy egyik-másik márka mintha játszana a teljesítményével. Mi jelentősen könnyebbek lettünk náluk, de ahelyett, hogy közelebb kerültünk volna, még inkább távolodtunk tőlük. Végsebességben is sokat kapunk, de leginkább kigyorsításon. Egyszerűen nem tudunk ott maradni mögöttük. Viszont ez sajnos BoP függő, tehát nem sok mindent tehet, egyszerűen bizakodunk benne, hogy idén változtatnak."
Tassi helye tehát biztos a 2021-es WTCR-szezonban, idén is egy évre szóló megállapodást kötött, amiben viszont van opció a folytatásra. A magyar pilóta azon lesz, hogy egy év múlva se sokat kelljen gondolkodni a hosszabbításon. 
WTCR
A TCR történetének egyik legnagyobb borulója indul a Hungaroringen
TEGNAP 10:18
WTCR
Tarquini először tett említést a visszavonulás lehetőségéről
TEGNAP 18:20