Tassi Ati az idei év legelején volt az Eurosport vendége egy kiadós stúdióbeszélgetésre. Amikor nálunk járt, még nem volt nyilvános a csapatváltás, ám annak ismeretében még érdekesebb, amit akkor mondott.
A Münnich Motorsport egy gyári csapatokat megszégyenítő szervezettségű privát alakulat, amely évek óta a WTCR egyik bajnokesélyese. Az utóbbi szezonokban Esteban Guerrieri és Nestor Girolami egyértelműen vezető szerepet harcolt ki csapaton belül, és ezt néha Atikáék is megérezték.
„Ez egy nagyon érdekes kérdés, több megközelítésből is lehet nézni a kialakult helyzetet. Tiagóval egy kicsit furcsáltuk is, mert nem igazán éreztük ugyanazt a bizalmat, amit az argentínok megkaptak. Persze lehet, hogy mi látjuk rosszul, de ha már ketten éreztük így, abban lehet valami. Úgy hiszem, nehéz lett volna olyan mértékben magunk mögé állítani a csapatot, mint ahogy Guerrieriék mögött ott állnak.”
Pau
Tassi Ati: szétvet a düh, de tudom, Norbi nem szándékosan csinálta
08/05/2022 20:37
Ebben persze az eredmények is szerepet játszanak, és ezt a magyar pilóta sem vitatja el.
„A tavalyi szezon nagyszerűen indult, Portugáliában sikerült elérnem a kitűzött célomat, és megszereztem az első győzelmemet a WTCR-ben. Utána viszont jött két olyan hétvége, ahol nagyon sok technikai problémám akadt, és emiatt lemaradtam a többiektől a csapaton belüli versenyben. Pont a Hungaroring volt a szezon féltávja, és ha akkor én vagyok a legjobb Hondás, talán mögém állt volna be a csapat. Szerencse, hogy még mindig csak 21 éves vagyok, jön az új szezon - új esély a fejlődésre.”
Legyen szó a Münnich Motorsportról vagy a Team Engstlerről, Tassi Ati egyedül az eredményekben hisz. Ezen a területen pedig komoly és konkrétan megfogalmazott céljai vannak: 3-4 éven belül világkupa-győztes szeretne lenni.

Tassi és Monteiro is úgy érezte, nem kapták meg ugyanazt a bizalmat, mint a csapattársak.

Fotó: FIA WTCR

„Mindig is azt az álláspontot képviseltem, az eredményekkel tudom megmutatni, nekem is ott a helyem, érdemes bennem bízni. A magunkba vetett hit fontos, nekem egyértelmű célom, hogy két-három éven belül világbajnok legyek. Úgy érzem, mostanáig szépen fel volt építve az utam a WTCR-ben, az első évben pontokat szereztünk, ezután dobogós helyezéseket, tavaly pedig megtört a jég, és megszületett az első győzelmem. A következő lépcső, hogy én legyek a legjobb Hondás, és mivel ennyire erős csapattársak vesznek körül, ez azt is jelentené, hogy az összetettben is ott vagyok az elejében.”
Az elmúlt években két Hyundai és két Lynk & Co bajnoki cím született, de Atika úgy érzi, az ő autójában is megvan a potenciál.
„Szerintem mindenképpen benne van a Civic-ben, hogy bajnokautó legyen. Tavaly több olyan fejlesztés is érkezett, amivel a kanyarokból való kigyorsításban közelebb kerültünk a Hyundai – Lynk & Co pároshoz, és ez nagyon fontos előrelépés.”
A gyorsaság azonban csak egy dolog; a 2021-es szezon jól megmutatta, a jelenlegi rendszerben okosan kell kimérni, mikor mennyit mutat meg az ember az autója képességeiből.
„Most már egy kicsit máshogy állnánk hozzá ehhez a kérdéshez, de tavaly a csapat mentalitása egyértelműen az volt, hogy mindig a maximumot próbáljuk kihozni az autóból. Aztán majd megbirkózunk a kompenzációs súllyal, ami viszont sajnos nem sikerült.”

A magyar pilóta marad a Hondánál, de csapatot vált.

Fotó: FIA WTCR

Az említett „jelenlegi rendszer” pedig idén változik, az FIA több szabálymódosítást is bejelentett annak érdekében, hogy a csapatoknak ne érje meg visszafogni magukat. Atika szerint erről szólna az autósport.
„Hiszek ezekben a szabályokban, és abban, hogy a szervezők folyamatosan tökéletesítik majd ezt a rendszert. Remélem, szoros csaták lesznek, és mindenki kihozza majd a legtöbbet autójából, ahogy azt egy kiemelt verseny sorozatban kell.”
A Honda magyar pilótája minden területen készül az új szezonra: az edzések és a szimulátorozás mellett az étkezést is profin csinálja.
„Már ötödik éve figyelek oda szigorúan az étkezésre, de ez nem mindig egyszerű. Előfordul, hogy elgyengül az ember; nekem például a nutellás palacsinta a vesztem. Korábban csalós napjaim voltak, most már csak csalós étkezések, és azok is dél körül, hogy legyen ideje a szervezetnek megemészteni mindent. Ebben is próbálok fejlődni, hogy minél felkészültebb legyek a versenyekre és könnyebben vegyem az előttem álló kihívásokat”
A szezon rajtja mellett pedig egy dolgot vár még nagyon, hogy újra legyenek ázsiai futamok. Mert kifejezetten élvezi a hosszú repülőutakat, és a külföldön töltött egész hetes kalandokat. Ráadásul idén talán neki is megadatik egy emlékezetes Honda-gyárlátogatás.
Pau
Michelisz Norbi és Tassi Ati az első sorban! Nézd élőben itt!
08/05/2022 14:37
WTCR
Tassi Ati korábban „nyers” volt, de mostanában szinte mindig „ott van”
26/04/2022 18:24