Teljesítette a legfontosabb feladatot a Gabriele Tarquini - Tiago Monteiro gyári hondás páros a hatórás ADAC Ruhr-Pokal-Rennen elnevezésű nürburgringi versenyen, sikerült célba érniük, és így maximális mennyiségű adatot gyűjthettek a jövőre a WTCC programjába is bekerülő pályáról.
A közel 26 kilométeres Nordschleife a világ egyik legnehezebb köre, így nem véletlen, hogy a WTCC-s versenyzők a bejelentés után egyből elkezdték keresni a tesztelési lehetőségeket.
Tarquini és Monteiro egy a JAS Motorsport által felkészített szívó kétliteres Honda Civic Type-R versenyautóval állt rajhoz, azaz a pilóták mellett a japán márka gyári programját irányító csapat is fontos tapasztalatokat szerezhetett.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
A Zöld Pokol ezúttal sem hazudtolta meg magát, az időjárás változékonyabb volt, mint a legszeszélyesebb anyós hangulata, hol száraz pályán, hol szakadó esőben kellett versenyezni. Monteiro az időmérőn megszerezte a kategória pole pozíciót, ám a versenyen hamar a boxba kényszerült, miután ütközött egy gyorsabb autóval.
A javítás annyi időt vett igénybe, hogy a géposztály megnyeréséről le kellett mondania a párosnak, ám elsősorban nem is ezért érkeztek. A folytatásban már csak arra koncentráltak, hogy minél jobb feltételekkel, minél több időt tölthessenek a pályán, így például sokakkal ellentétben ők minden jelentősebb időjárás változásnál kijöttek kereket cserélni.
Az itt-ott megragasztgatott Type-R végül meglátta a kockás zászlót, a Monteiro - Tarquini kettős pedig most már igazi tapasztalatokkal is rendelkezik a Nordschleiféről. Bár kérdés, ez mire elegendő.

Monteiro_tarquini_honda_nordschleife_arc

Fotó: Eurosport

"Ezen a hétvégén 16 kört tettem meg a pályán, de rengeteg kanyart még így sem sikerült memorizálnom. Később még vissza kell jönnünk, hogy az összes fejben legyen, ellenkező esetben szemre kell majd vezetnünk, ami rendkívül veszélyes" - mondta Tarquini a futam után.
Az olasz veteránnak szinte csak vizes pályás etap jutott, Monteiro vitte el a száraz időszakokat, ám a legfontosabb feladat a tapasztalatszerzés volt, és ki tudja, jövőre talán a WTCC futam időpontjában is esni fog.
"Nagyon kellett ez a tapasztalat. Itt a pályaismeret a legfontosabb ahhoz, hogy versenyképes tudj lenni. Ez még egy olyan sokat látott pilótának is komoly kihívás, mint amilyen én vagyok. Izgatottan várom a versenyt, mivel ezen a pályán tényleg a pilóta tudása számít leginkább" - zárta Tarquini.
A Túraautó Világbajnokság jövőre a május 17-ei hétvégén látogat a Nordschleifére, ahol a legendás Nürburgring 24 órás viadal betétversenye lesz. A pálya hosszúsága miatt kivételesen a két 60 kilométeres helyett egy 120 kilométeres futamot rendeznek majd, boxkiállással.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21