Az olasz klasszis már 10 évesen gokartozni kezdett, aztán egy sikeres formaautós junior menetelés után hét éven keresztül nyűglődött az F1 talán leggyengébb, legbizonytalanabb csapatainál.


Miután felállított egy kétes értékű rekordot (ő az az F1-es pilóta, aki a legtöbbször akadt fenn kvalifikáción), inkább tetőt kért a feje fölé, és csodálatosan szép pályafutást rajzolt túraautózásban.
2009-ben 47 évesen megnyerte a Túraautó Világbajnokságot, majd kilenc évvel később, közel a 60-hoz, újra győzni tudott a világkupán. Ha még egy évet maradt volna, jövőre aktív versenyzőként érhette volna el a hatodik x-et, de másképp döntött.
WTCR
"Megtiszteltetés volt Tarquini közelében lenni"
06/12/2021 15:48
„Vannak, akik azt mondják, korán tettem meg ezt a lépest, és még maradhattam volna még egy évet. De őszintén, mindig lehetne várni ezzel még egy évet. Inkább szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen hosszú pályafutás adatott meg nekem, és még a végén is eredményes tudtam lenni” – mondta Tarquini a TCR World & Life magazinnak.
47 évesen a valaha volt legidősebb FIA világbajnok lett, utolsó futamgyőzelmét pedig 59 évesen aratta idén Spanyolországban, ami szintén rekord. Az olasz veterán úgy érzi, különös ízt adott a pályafutásának, hogy ezeket a nagy eredményeket ennyi idősen érhette el.
„A két bajnoki címem 2009-ben és 2018-ban már egy olyan időszakban született, amikor a nagy riválisaim jelentős része visszavonult. Ezért is tudtam annyira értékelni őket. Jobban, mint fiatal koromban, amikor folyton a jövőre, a következő lépésre gondolt az ember.”
„2009-ben azt gondoltom, ez volt az utolsó nagy dobás, aztán kilenc évvel később újra összejött a WTCR-ben, és még a végén is tudtam futamot nyerni.”
„Nagyon élveztem az utolsó néhány évet. Sokkal nyugodtabb voltam, már nem nyomasztottak az ambíciók, hogy karriert kell építenem, mint a fiatal versenyzőknek.
Tarquini lenyűgöző pályafutását tökéletesen bemutatja, hogy a túraautós váltás (1994) óta mindössze két olyan éve volt, amikor teljes szezont versenyezve nem tudott futamot nyerni (2015-WTCC, Honda és 2020-WTCR, Hyundai).
A folytatásról egyelőre még nem döntött, bár korábban már jelezte, teljesen nem teszi félre a tűzállót, és egy-egy versenyen még láthatjuk. Közben pedig egyeztet a Hyundai-jal, ahol talán a Adamo távozása után felálló új vezetés is számít majd rá. Mégiscsak ő fejlesztette az autót, ami a koreai mára első nagy nemzetközi sikerét elhozta.
Sochi
Megható búcsú Tarquinitől - élő sorfalat álltak a riválisok
27/11/2021 09:48
WTCR
A szerethető megaláztatás – Tarquini mesélt az F1-es évekről
14/11/2021 17:20