Mielőtt bárki kombinálni kezdene, gyorsan tisztázzuk, ezúttal kicsit visszamegyünk az időben. 2011-et írunk, amikor a SEAT korábbi kiszállása miatt Gabriele Tarquini már a második évét töltötte privát csapatnál a WTCC-ben.
A 2009-es világbajnok valószínűleg nem így képzelte a nagy siker utáni időszakot. Miután legyőzte Yvan Mullert a TDi Leónnal, nem sokáig volt lehetősége ünnepelni, hiszen hamar kiderült, a SEAT kivonul a bajnokságból, és a privát SUNRED istálló viszi tovább az autókat.
Az első évben (SR-Sport név alatt) még versenyképesek voltak a dízel gépek, az olasz veterán öt futamot nyert meg, és további öt alkalommal állt a dobogón, amivel második lett Muller Chevrolet-ja mögött. 2011-ben viszont jöttek az 1.6 turbós motorok, a TDi pedig egy pillanat alatt hátránnyá vált. A Lukoil támogatásával ugyan a SUNRED meg tudta tartani Tarquinit, ám képtelenség volt megismételni az előző év sikereit. Az olasz ötödik lett az összetettben, és egy kisebb fajta csodával ért fel, hogy futamot nyert Zolderben.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
Sejthető volt, hogy a mezőny egyik legjobb pilótája nem vállal be még egy ilyen szezont, ám komplett gyári csapat ekkor egyetlen egy volt a mezőnyben, a Chevrolet-nál pedig senki sem akart változtatni a Rob Huff-Yvan Muller-Alain Menu hármason. Tarquini azonban talált magának egy igen ígéretes lehetőséget.
2011-ben éppen alakulóban volt egy másik gyári program a WTCC-ben, a Volvo egy egyautós kísérleti szezont futott a világbajnokságon Robert Dahlgrennel és a C30-cal. Az technika több mint biztató eredményeket hozott, többször is közel járt a dobogóhoz, a közönség pedig imádta a világoskék Polestar Volvót.
"Nagyon erős motort volt a C30-ban, és már az első szezon során látszott, ígéretes a program. A Polestar egy igen felkészült, profi versenycsapat, és komoly terveik voltak 2012-re" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.
Amely tervekben az olasz veteránnak is szerepet szántak. Az első igazán árulkodó jel az volt, amikor bejelentették Tarquini két hétvégén rajhoz áll a Skandináv Túraautó Bajnokságban, természetesen egy Volvo C30-cal.

volvo-polestar-wtcc

Fotó: Eurosport

"Annyira komolyan vették a dolgot, hogy meghívtak az STCC-be pár versenyre. Szerették volna, ha minél jobban sikerül összeszoknom a csapattal illetve az autóval a 2012-es évad előtt."
A szűk és kanyargós skandináv pályák ugyan nem feküdtek Tarquininek, a négy futam alatt összesen egyszer sikerült pontot szereznie, ám a cél nem az eredményes szereplés, hanem a tapasztalatszerzés volt. A közvélemény 2011 végén már azt találgatta, vajon hány autója lesz jövőre a Volvónak, ám végül nagyon máshogy alakultak a dolgok.
"Elég közel álltunk a tényleges megállapodáshoz. Gyakorlatilag a szerződés elkészült, egy-két apróságon kellett még finomítani, de szinte biztos lehettem abban, hogy náluk folytatom. Aztán egyszer csak megtorpantak az egyeztetések, hosszú csend következett, majd bejelentették, mégsem lesz semmi a gyári programból. Meglepett és váratlanul ért a dolog" - mesélt a történtekről Tarquini.
Az olasz így végül még egy évet lehúzott a Lukoil Racing (SUNRED) csapatnál, majd tavaly a Hondához igazolt. Más forrásból azóta megtudtuk, magát a Polestar csapatot is teljesen váratlanul érte a Volvo döntése. Szinte már készen volt az új típus, a V40 S2000-es változata, amikor leszóltak a gyártól, hogy elmeszelték a programot. Az ok: a Volvo az S60-at szeretné népszerűsíteni, ami viszont nem igazán passzol a WTCC mezőnyébe.
Ettől függetlenül tudjuk, a svédek folyamatosan figyelik a Túraautó Világbajnokság eseményeit, tavaly például benevezték Thed Björköt a sanghaji futamra. Ki tudja, egy nap talán meggondolják magukat, hiszen a tudás meg van náluk, a közönség pedig imádta programot.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
TEGNAP 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00