Tarquini_F1_Honda

Fotó: Eurosport

Egy autóversenyző számára teljesen szokványos, hogy egy gépet az éles bevetés előtt még tesztelhet, de Gabriele Tarquini első ismerkedése a híres, 1964-ben futott Forma-1-es Honda RA272-vel a Goodwood Festival of Speed rajtvonalán történt.
„Még a paddockból sem én vezettem ki. Beültem az autóba, a mérnökök beindították a motort, és az a varázslatos hang! Erőteljes, és zene a fülnek. Ki akartam venni a fülemből a dugókat, hogy tisztán, teljes valójában halljam“ - áradozott az olasz, miután megtette az első kört a goodwoodi hegyi pályán.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
EGY NAP
„A hatsebességes váltó jó érzést nyújt, de csínján kell bánni vele, és ügyelni kell a motorfordulatra. Persze H-váltó van benne, és olyannal már nagyon régen vezettem. A száraz kuplungot is óvatosan kell használni, de kiválóan működik. A motor bődületesen erős – mégis, a hengerek picik, mindössze 125cm3-esek, hengerenként négy szeleppel, csodálatos, hogy mennyire kicsi az egész. Olyan, mintha egy elegáns svájci órát vezetnék! "
"Ez egy 1964-es autó, érezni lehet vele az akkori idők versenyeinek hangulatát. Különös érzés, de a korra jellemző, hogy szinte lebegek. Az ülést nem úgy tervezték, hogy a versenyző épp elférjen benne, és az övek sem olyan szorosak, így kanyarodás, vagy fékezés közben mozogsz az autóban. Elmondhatatlan az élmény és nagyon boldog vagyok, hogy kipróbálhattam ezt a legendás Hondát.“
Tarquini ma és holnap tovább róhatja a kilométereket az autóval.
Fotó: WTCC Media
Írta: Fábián Viktor
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22