Michelisz_tarquini_jpn

Fotó: Eurosport

A túraautózás inkább az "öregek" autósportja? Miért nincs túl sok fiatal tehetség a WTCC-ben vagy más bajnokságokban? Mi a helyzet az olasz tehetségekkel? Ezekre a kérdésekre kereset válaszokat a 'Motorsport Rants' olasz autós honlap, amikor Gabriele Tarquinivel készített interjút.
Kétségtelen tény, a Maestro már közelít az 52-höz, és a WTCC másik legnagyobb sztárja, Yvan Muller is 44 éves. Tényleg inkább az idősebb korosztály megy túraautózni? Vagy ha nem, miért nincs annyit fiatal most világbajnokságon?
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
20 ÓRA
"A túraautózásra mindig is jellemző volt, hogy a tapasztaltabb pilóták nyújtottak kimagasló teljesítményt. Persze a fiatalok is meg-meg mutatják magukat, és elérnek egy-két figyelemreméltó eredményt, de a tapasztalatnak nagy szerepe van a sikerben" - mondta Tarquini a 'Motorsport Rants'-nak.
"Amikor én belekóstoltam a kategóriába, egyszer-egyszer gyors tudtam lenni, de el kellett teljen pár év, mire a bajnoki címért harcolhattam."
Az elmúlt két év során három új gyártó is csatlakozott a WTCC-hez, ám egytől-egyig harminc fölötti 'veteránokat' szerződtettek. Kivéve persze Mikhail Kozlovskiyt a Ladánál, ám az ő helyzete elsősorban nemzetisége miatt különleges.
"Gyártók inkább biztosra mennek. Főleg amikor új autót építenek, előszeretettel hagyatkoznak az idősebb pilóták tapasztalatára."

Tarquini_michelisz_honda_jpn

Fotó: Eurosport

Tarquini azonban úgy látja, voltak és vannak is fiatalok a WTCC-ben, akik letettek már ezt-azt az asztalra, és akik előtt szép jövő állhat a túraautózásban. Márkatársát, Michelisz Norbit is közéjük sorolta.
"Farfus például egy-két év tapasztalattal a háta mögött jó eredményeket hozott, de ott van Norbert is, aki kiváló példa arra, hogy a túraautózásban is el lehet kezdeni egy pályafutást, és úgy is fel lehet érni a csúcsra. Aztán beszéljünk Orioláról, aki a gyengébb első év után tavaly ígéretes dolgokat mutatott" - folytatta az olasz.
Tehetségek tehát vannak a WTCC-ben, fiatal olaszokat azonban nagyítóval sem lehet találni. Alberto Cerqui volt az utolsó 2012-ben, ám ő sem kapott szerződést az első szezont követően.
"Az autósportban uralkodó állapotok jól mutatják az egész olasz rendszer alapvető válságát. Ha valaki a túlélésért küzd, az nem tud terveket készíteni. Az a korszak, amikor versenypályák, bajnokságok és gyártók támogatták a tehetséges olaszokat, már a múlté" - foglalta össze Tarquini.
A Castrol Honda gyári versenyzője más érdekességekről is beszélt, úgyhogy holnap ismét szemezgetünk ezt-azt az interjúból.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22